زندگی

مخزن عشق با نوازش پر می‌شود

کد خبر : 59948

از مدتها پیش می‌دانیم که تماس فیزیکی و لمس کردن یکدیگر از راه های ابراز محبت است .نوزادی که در آغوش گرفته شده و نوازش شده زندگی عاطفی بهتری خواهد داشت تا نوزادی که از بوسه و عشق محروم بوده .

فرزانه پیرو احمدی لنگرودی- کارشناس ارشد مشاوره خانواده

صبح مشهد- قدیمیها می‌گفتند راه ورود به قلب یک مرد از طریق معده اوست،واین باعث می‌شد به باور قدیم مردان تا حد مرگ چاق شوند .البته منظور قدیمی ها قلب فیزیکی بدن نبود بلکه کانون عاطفی او بود.

تماس فیزیکی می‌تواند رابطه را بسازد یا از هم بگسلد .می‌تواند هم نفرت را منتقل کند و هم محبت را ‌.از نظر کسی که زبان اصلی عشق او تماس فیزیکی است ،این پیام بسیار رساتر از جمله دوستت دارم یا از  تو متنفرم است.

به طور مثال سیلی زدن به بچه از نظر هر کودکی بسیار رنج آور است اما برای کودکی که زبان اصلی عشق او تماس فیزیکی است آن را فریاد رسای عشق به حساب می آورد. این امر در زندگی زناشویی نیز وجود دارد .اما این اشتباه را نکنید که فکر کنید تماسی که برای شما لذت بخش است برا او نیز لدت بخش خواهد بود.

تماس‌های عاشقانه ضمنی به وقت کمتری نیاز دارد ولی فکر بیشتری میبرد خصوصا اگر تماس فیزیکی ،زبان اصلی عشق شما نباشد ودر خانواده ای بزرگ نشده باشید که از راه تماس فیزیکی به یکدیگر مهر می ورزند .تماس با یکدیگر هنگام خروج از خانه و لمس دوباره هنگام بازگشت به خانه می تواند فقط به معنی بوسه ای کوتاه یا لحظه ای در آغوش کشیدن یکدیگر باشد اما یک دنیا برای همسرتان معنی دارد.

اگر زبان اصلی عشق همسرتان تماس فیزیکی باشد هیچ چیز مهم تر از این نیست که وقتی گریه می‌کند در آغوشش بگیرید .

ما در زمانهای بحران تقریبا به طور غریزی یکدیگر را در آغوش میکشیم چرا؟ زیرا تماس فیزیکی از راه های قدرتمند ابراز عشق است .ما نمی‌توانیم رویدادها را تغییر دهیم اما اگر احساس کنیم که مورد مهرو محبت قرار داریم می‌توانیم بحران ها را پشت سر بگذاریم.همه ازدواج ها زمانی دچار بحران می‌شوند یاس و دلسردی بخشی از زندگی ماست.

مهمترین کاری که شما در زمان بحران می‌توانید برای همسرتان بکنید این است که او را دوست داشته باشید .اگر زبان اصلی عشق همسرتان تماس فیزیکی است او را در آغوش بگیرید .تماس موفقیت آمیز شما تا مدت ها پس از بحران به یاد خواهد ماند .ناکامی شما در لمس او هرگز فراموش نخواهد شد . البته این زبانهای عشق تنها مربوط به زوجین نیست

من معتقدم که اکثر والدین صادقانه فرزندانشان را دوست دارند .ما باید بیاموزیم به زبان بچه هایمان صحبت کنیم تا آنها احساس محبت کنند .

همچنین معتقدم هزاران پدرو مادر نتوانسته اند به زبان صحیح محبت شان را برسانند و هزاران کودک با مخزن خالی عشق زندگی می‌کنند. و اکثر این بدرفتاریهای کودکان و نوجوانان نتیجه خالی بودن مخزن عشق آنهاست. برای ابراز عشق و محبت هرگز دیر نیست .

وقتی اعضای خانواده ای به زبان اصلی عشق یکدیگر صحبت کنند جو عاطفی خانواده به میزان عظیمی دگرگون خواهد شد و بهبود خواهد یافت‌.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن