معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری مشهد گفت : حمل و نقل شهری هزینه هایی برای شهرداری دارد که در تلاشیم بااستفاده از روش ها وشیوه های مناسب ازسرمایه گذاران و علاقه مندان ورود به این حوزه استفاده نماییم.
به گزارش ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی خودرو مشهد ، محمدهادی محمدی مقدم افزود: از سرمایه گذاران و علاقمندان برای حضور فعال درپروژه های سرمایه گذاری و مشارکتی مختلف مدیریت شهری مشهد دعوت میکنیم.این حوزه شامل بحث های خدماتی در شهر آقا علی ابن موسی الرضا ( ع) است و همچنین مباحث اقتصادی است که سعی داریم با حمایت و تایید شورای شهر آن را تضمین نمائیم .
وی درادامه درباره پروژه های مشارکتی حوزه حمل و نقل بیان داشت :نگاه ما این است تاجایی که بتوانیم از محل منابع غیر نقد وارد قرارداد شویم،به طوری که بهره برداری را به خود افراد واگذارنماییم تا از محل درآمد ناوگان حمل و نقل بتوانیم هزینه هارا تامین کنیم و سوبسیدی به خود کارخانه ها نیز بدهیم .
معاون شهردارمشهدهمچنین در بحث حمل و نقل عمومی نیز اظهار داشت : در بحث حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و تاکسی با شرایطی روبه رو هستیم که نیاز به نوسازی، بازسازی و یا افزایش ناوگان داریم. بر همین اساس در گذشته نیز این تعاملات بین ما و کارخانه های خودروسازی ایجاد و کارهای لازم نیز دراین باره انجام شده است.
محمدی مقدم تاکید کرد: دربازدیداز نمایشگاه خودرو نیز که با حضورتعدادی از اعضای شورای شهر ،شهردارمشهد و معاونین شهردار انجام شد سعی گردید از تمامی مدل های ماشین بازدید و با مدیران کارخانه های سازنده صحبت شود تا بتوانیم در مدل های مختلف اقتصادی با خودروسازان به تفاهم رسیده و وارد پروسه بستن قرارداد شویم ونسبت به نوسازی ناوگان ها اقدام کنیم.
معاون شهردار درباره نمایشگاه امسال تصریح کرد: نمایشگاه امسال مانند سال های گذشته بسیار پربار بود ضمن اینکه من احساس می کنم، امسال نسبت به سال های گذشته پر شورتر و از هیجان بیشتری برخورداربود. همچنین مدل ها و برند های بیشتری نیز درنمایشگاه حضور یافته بودند.
وی تاکید کرد: درحال حاضر ما که اگرچه در بخش خصوصی هستیم اما بطور قطع دغدغه های مختلفی داریم و از این رو همه تلاش مان را برای ارایه محصولات خوب و با کیفیت بکار بسته ایم اما متاسفانه یک بحثی راکه همه به فراموش سپرده اند اینست که مادر جنگ اقتصادی قرارداریم .
همچنین مدیر عامل گروه بهمن درباره واردات خودرو دست دوم نیز تصریح کرد: به واردات خودروهای دست دوم اعتقاد ندارم و آن را راهکار درستی نمی دانم. درگذشته این اتفاق در روسیه افتاد و عملا این کشور از رشد و توسعه صنعت خودرو سازی برای سالیان سال جلوگیری و دولت سپس این کار را محدود کرد و سرمایه گذاری اقتصادی اروپایی را در روسیه شکل داد وبعداز آن کیفیت خودرو ها شروع به رشد وتوسعه کرد .خودرو های دست دوم آورده ای برای ما نخواهد داشت. آیا فردا پوشاک دست دوم خواهیم آورد؟
علیمراد لو گفت: این درحالیست که باید درنظر بگیریم تعداد زیادی در بحث خودرو سازی مشغول بکارند و من در خصوص واردات خودروهای دست دوم توجیه نیستم .
وی درادامه خاطر نشان ساخت: معتقدم در همه بخش ها بخش خصوصی عملکرد خوبی دارد. درحال حاضر مگر دربحث انرژی اوضاع خوبست؟ بزرگترین دغدغه من تامین برق است که چگونه انجام خواهد شد .اگر همه این ها به بخش خصوص واگذار شود و ما نیرو گاه هایی با راندمان بالا داشته باشیم دیگر دلیلی برای عدم تولید برق نخواهیم داشت.
بیوک علیمرادلو تصریح کرد: تمام توان مان را گذاشته ایم که علی رغمآن که شاید به لحاظ تیراژی خیلی پایین تر از خودروسازان دیگر باشیم اماتوانسته ایم اصولی رادر صنعت خودرو سازی کشور جاری کنیم که درواقع بگوئیم این کارهارا می شود، متفاوت انجام داد. خدارا شاکریم که از فعالیت هایمان الگو برداری می شود و شرکت های دیگر نیز آن را انجام می دهند . وی در پایان گفت: بیست و سومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد نمایشگاه خوبی است هر چند در زمینه انتقال خودرو ها برای نمایشگاه مشکلاتی پیش آورده شد ولی با اینکه سال گذشته حضور داشته وتلاش می کنیم هرسال نیزحضور داشته باشیم .البته ما آمادگی زیادی برای عرضه اتوبوس و مینی بوس و خودرو برقی در مشهد داریم و از سال پیش تفاهم نامه ای داریم که اقدام اجرایی برای آن انجام نشده است و مشتاقیم هر چه زود تر به ناوگان خدمات شهری شهر مقدس مشهد کمک کنیم و منتظر تصمیم مسئولان شهر هستیم.