استانیاسلاید شو

با تولید ۷۵ تن زعفران

برداشت طلای سرخ در خراسان رضوی به نیمه راه رسید

کد خبر : 49397

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با تولید حدود ۷۵ تن زعفران از نیمی از مزارع استان، برداشت این محصول راهبردی و ارزشمند به نیمه راه رسید.

به گزارش صبح مشهد، غلامحسین ساربان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال پیش بینی می شود که همانند سال گذشته ۱۵۰ تن زعفران در استان تولید شود که نسبت به عملکرد در شرایط عادی که بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ تن برداشت محصول داریم بسیار کاهش دارد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران در کشور، میزان ۹۱ هزار هکتار در حدود ۷۶ درصد متعلق به خراسان رضوی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: محصول زعفران به شدت تحت تاثیر شرایط اقلیمی به ویژه دمای هوا و بارندگی است و در سال زراعی اخیر با کاهش ۶۰ درصدی بارندگی در فروردین امسال بخش زیادی از مزارع زعفران آسیب دید و بارندگیهای بعدی نیز دیگر در رشد گیاه تاثیر مثبتی ایجاد نکرد.

ساربان افزود: سال گذشته سطح زیر کشت با ۵۰ درصد کاهش بسیار فاجعه آمیز بود و امسال نیز احتمالا مشابه همین وضعیت را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هر هکتار سطح زیر کشت محصول زعفران برای ۲۲۰ نفر شغل ایجاد می‌کند و به این ترتیب طبق بررسی ها در خراسان رضوی رضوی ۱۱۹ هزار خانوار از محل برداشت این محصول ارتزاق می‌کنند.

بیش از ۹۰ درصد زعفران تولیدی کشور در خراسان رضوی و شهرستان تربت حیدریه تولید می شود.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن