شهری

کاشت ۱۰هزار اصله نهال در خراسان رضوی

کد خبر : 56105

همزمان با سراسر کشور ، مرحله اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با پویش امام رضا (ع) در خراسان رضوی برگزار شد .

به گزارش صبح مشهد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: نهالکاری بزرگ خانوادگی مزین به نام امام رضا علیه السلام  با حضور مردم و مسئولین استان ،سمن ها و دانش آموزان و طبیعت دوستان شنبه یازدهم آذر همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی  برگزار شد

فنودی گفت:  امروز پویش امام رضا علیه السلام  در ۲۷ شهرستان استان برگزار شد که حدود ۱۰ هزار نهال در سطحی معادل ۸۰ هکتار در سراسر استان کاشته شد.

فنودی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم استان گفت : پیش بینی ما برای کاشت نهال در روز یازدهم آذر حدود۴هزار اصله نهال بود که به یاری خداوند و همت همه مردم و مسئولین این رقم به حدود ۱۰ هزار اصله نهال رسید.

وی افزود : در مشهد هم علاقمندان به طبیعت ۵۰۰ اصله نهال  در مساحت ۲ونیم هکتار در ارتفاعات جنوبی مشهد کاشتند.

فنودی با اشاره به اهمیت نگاه جامع در این طرح گفت : گونه های کاشته شده از نوع بومی و متناسب با اقلیم هر شهرستان است که حدود ۲هزار اصله آن، نهال های بیابانی مانند تاغ ،عجوه و آتریپلکس و مابقی نهال های جنگلی  از قبیل سرونقره ای ، بادامشک، داغداغان و زرشک می باشد که گونه ها کم آب طلب هستند.

فنودی گفت : سهم خراسان رضوی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور ،  تولید سالانه ۲۲ میلیون و کاشت ۸ونیم میلیون نهال است که به یاری خداوند در گام اول این طرح  در سال جاری،  حدود ۳۰میلیون اصله نهال تولید کردیم که ۱۷میلیون آن در ۹نهالستان دولتی تولید شده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری دستگاههای اجرایی استان گفت : پویش امام رضا علیه السلام با همکاری شهرداری مشهد ، مدیریت کمربند سبز مشهدو اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد .

قلندر شهردار مشهد نیز طی سخنانی بر ضرورت کاشت درخت و مراقبت از آن تاکید کرد و گفت شهرداری مشهد در توسعه فضای سبز شهری مطلوب عمل کرده که نمونه عینی آن کاشت بیش از یک میلیون و سیصد هزار اصله درخت در کمربند سبز دور مشهد می‌باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن