زندگی

۶ بمب انگیز ه‌ساز

کد خبر : 46969

یکی از محرک‌های لازم برای دست یابی به‌اهداف و پیروز شدن بر سختی‌ها و مشکلات، داشتن انگیزه است اما چطور باید آن را در خودمان افزایش دهیم؟

نویسنده : عبدالحسین ترابیان| کارشناس ‌ارشد روان ‌شناسی

صبح مشهد– فهرست کارهایی که باید انجام دهیم و به سرانجام برسانیم، ده‌ها یا حتی گاهی صدها مورد است اما چرا برای انجام‌شان، قدمی برنمی‌داریم؟ یکی از دلایل اصلی این ماجرا، نداشتن انگیزه است. اگر ما انگیزه کافی برای انجام یک کار و رسیدن به هدف‌مان داشته باشیم، تحمل سختی‌های مسیر برای‌مان بسیار ساده‌تر خواهد شد. اما چگونه هنگامی‌که بی‌انگیزه هستید، انگیزه خود را حفظ می‌کنید؟ یک سری تغییرات و عادات کوچک و تدریجی هستند که شما را به مسیر درست بازمی‌گردانند و باعث افزایش انگیزه‌تان می‌شوند. در ادامه به معرفی ۷ موردی که همیشه انگیزه شما را برای انجام یک کار خوب فراهم می‌کنند، می‌پردازیم.

قبل از خواب، برنامه فردا را بنویسید
قبل از خواب، برنامه خود را برای روز بعد بنویسید. به این ترتیب، صبح که از خواب بیدار می‌شوید، بلافاصله هزار سناریوی مختلف در ذهن خود را مرور نمی‌کنید و برای همه کار‌هایی که باید انجام دهید، مضطرب نمی‌شوید. انجام این کار در شب قبل نه‌تنها باعث کاهش سطح استرس شما می‌ شود بلکه باعث ایجاد راهی سازمان‌یافته برای بهره‌وری در اولین ساعات حساس روز می‌شود که به شما انگیزه لازم را برای انجام دیگر کار‌هایی که در اولویت هستند ، می‌دهد.

اولویت‌ها را محدود کنید
تهیه یک راهبرد روزانه ،عالی است و شما را به تحرک و انگیزه می‌رساند اما به احتمال زیاد شما برای درازمدت، اهداف زیادی را در ذهن دارید که ناخودآگاه ممکن است کمر شما را زیر این بار خم کند. با نوشتن تک‌تک مواردی که می‌خواهید در شش تا ۱۲ ماه آینده به پایان برسانید، شروع کنید. هنگامی‌که آن فهرست را نوشتید، ممکن است ۱۰ یا ۳۰ مورد وجود داشته باشد، دور سه هدف مهم را خط بکشید. اولویت‌های خود را محدود کنید. فقط روی مهم‌ترین کار‌ها تمرکز کنید و نه چیز دیگری.

منابع افزایش انگیزه برای خودتان را کشف کنید
هر روز یک دستورالعمل شخصی برای شروع کار ایجاد کنید. هرازگاهی، شما کاری می‌کنید که جرقه عظیمی از الهام را برای شما فراهم می‌کند. دانستن این که چه چیز‌هایی انگیزه شما را برای انجام یک کار خوب فراهم می‌کند، مهم است که می‌تواند یک کتاب خوب، یک فیلم ورزشی الهام‌بخش، یا یک سخنرانی عالی TED باشد که شما به‌تازگی تماشا کرده‌اید. همچنین توصیه می‌شود روز خود را با دشوارترین کار خود شروع کنید. اگر از آن وظیفه پیش رو وحشت دارید، چرا دراسرع‌وقت آن را از سر راه خود برندارید؟ به‌محض اتمام کار، بار آن به طور مؤثر از دوش شما برداشته می‌شود و می‌توانید بقیه روز را تمرکز کنید و با آرامش، کار‌های سخت را به پایان برسانید.

با خودتان خوش‌رفتاری کنید
با اتمام یک کار مهم به خودتان پاداش دهید. اگر بعد از یک ساعت کار سخت، وظیفه سختی را پشت سر گذاشتید، به پیاده‌روی بروید. از خودتان با یک قهوه یخی یا یک‌مشت زغال اخته خوشمزه پذیرایی کنید. هر از چند گاهی، باید نفس بکشید و از این واقعیت لذت ببرید که کار سختی را پشت سر گذاشته‌اید. در ضمن بدانید کاری که برای آن‌وقت صرف کردید، اعتبار شما را افزایش خواهد داد.

از یادگیری خسته نشوید
احتمال این‌که چیز دیگری باشد که می‌توانید یاد بگیرید وجود دارد، مگر این که یک متخصص باشید که برای دهه‌ها در زمینه آن‌ها فعالیت کرده‌اید. کتابی با موضوع جدید انتخاب کنید، از یک همکار در بخش دیگری بخواهید که به شما نشان دهد چه کاری انجام می‌دهد یا یک دوره آنلاین را بگذرانید. یادگیری چیز جدید ،دشوار است اما این یک سرمایه‌گذاری شخصی برای خودتان است که هرگز بی‌ارزش نمی‌شود. این امر همچنین به شما کمک می‌کند آن چه که شما را به انجام یک کار خوب تحریک می‌کند ،کشف کنید.

برای توقف، زمان تعیین کنید
«مهم نیست چه پیش بیاید، ساعت ۶ عصر لپ‌تاپم را می‌بندم». این کار به شما کمک می‌کند تا اولویت‌های خود را ثابت نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که تمام کار‌هایی را که باید انجام دهید در ساعت کاری که برای خود تعیین کرده‌اید، متناسب می‌کنید. بنابراین به شما برای کار کردن هدفمندتر، انگیزه می‌دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن