اجتماعی

از بلوار باکو تا قطار کابلی باکو در جاذبه های دیدنی در شهر باکو

کد خبر : 31754

برج‌های شعله

صبح مشهد– برج های زیبا و باشکوه شعله که متشکل از سه ساختمان مجزا است به نماد باکوی مدرن تبدیل شده و تقریبا از همه جای شهر قابل رویت است . این بنا که تصویری از شعله های آتش فروزان را در ذهن بیننده تداعی میکند ٫ در نزدیکی بلوار باکو و مشرف بر دریای خزر ساخته شده است . و  بلندترین آنها یکصد و هشتاد و دو متر ارتفاع دارد با تاریک شدن هوا و نور پردازی های زیبای این برج ٫ تصویر شعله های آتش واضح تر می شود و نمای این بنا بسیار تماشایی می گردد.

میدان پرچم ملی

میدان پرچم که از آن بعنوان نماد غرور ملی آذربایجان یاد می شود ، در سال ۲۰۰۷ میلادی در امتداد بلوار باکو ساخته شد . در وسط این میدان پرچم عظیمی با هفتاد متر طول و سی و پنج متر عرض به اهتزاز در آمده است و میله‌ای با ارتفاع صد و شصت و دو متر آن را بر افراشته نموده است .  همچنین جالب است بدانید این پرچم در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده اما مدتی بعد این عنوان به کشور تاجیکستان تعلق گرفت .

بلوار باکو

بلوار باکو در تور باکو یک پیاده ‌راه زیباست که در امتداد آبهای دریای خرز و با طول سه و نیم کیلومتر احداث شده است . بلوار باکو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های تفریحی در این شهر است و اغلب گردشگران و اهالی شهر اوقات فراغت خود را در اینجا سپری می کنند. این بلوار ، جاذبه های متنوعی همچون یک پارک تفریحی ، چند بار و کافه ، یک باغ کاکتوس ، کانال آبی ونیز کوچک و چرخ و فلکی بزرگ را در خودذ جای داده و به خصوص در شب های تابستان محل مناسبی برای سرگرمی و خوشگذرانی است . بلوار باکو از میدان پرچم ملی شروع و تا میدان آزادی ادامه می‌یابد .

مسجد تازه پیر (Teze Pir Mosque)

به گزارش سفر باتو ، مسجد تازه پیر یکیاز آثار تاریخی زیبای شهر باکو است که مناره‌های زیبا و طلایی رنگ آن از همه نقاط شهر قابل رویت است . مسجد تازه پیر در سال ۱۹۱۴ میلادی ساخته شد و سه سال پس از اتمام ساخت آن ، انقلاب روسیه به وقوع پیوست  و حاکمان بلشویک باکو این مسجد را به سینما و مدتی بعد به انبار تبدیل نمودند . این وضعیت سالها ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۴۳ میلادی این بنا بعنوان  مسجد بازگشایی و مورد استفاده قرار گرفت .

قطار کابلی باکو

سوار شدن بر قطار کابلی باکو تجربه ای متمایز و جالب خواهد بود. این قطار در زمان کوتاهی مسافران را به نقاط مختلف شهر می رساند و در این حین مناظری زیبا از شهر را پیش رویشان می گذارد . قطار کابلی باکو از خیابان نفت‌چی‌ لر حرکت نموده  و در انتها به خیابان شهدا می رسد .

کاخ اسماعیلیه (Ismailiyya Palace)

کاخ اسماعیلیله بنای زیباست که در ساخت آن از سبک معماری گوتیک الهام گرفته شده است . و در مورد آن داستان مختلفی روایت می گردد . بر اساس برخی روایت ها ، این بنا در اوایل قرن بیستم ، و زمانیکه فرزند آقا موسی نق اف ( از اشخاص سرشناس و برجسته در صنعت نفت باکو ) بر اثر بیماری سل از دنیا رفت ، برای یاد بود وی ساخته شد . فرزند موسی نق اف ، اسماعیل نام داشت و پس از مرگ وی ، ایشان دستور ساخت این بنای باشکوه را دارد و معمار مشهور  آن فردی لهستانی بود ؛ این بنا بیش از صد سال قدمت دارد و ساخت آن در سال  ۱۹۱۳ میلادی به پایان رسید . بعد از اتمام کار نق اف این بنا را صرف امور خیریه نمود و به انجمن خیریه مسلمان  اهدا کرد .

 

مرکز خرید بلوار پارک  Park Bulvar

این مرکز خرید مدرن و بسیار شیک مکان ایده الی برای شروع بازار گردی و خرید است . این مجموعه در نزدیکی دریا ساخته شده و به همین دلیل از محبوبیت بسیاری برخوردار است . بنابراین میتوانید بعد از خرید و بازار گردی گشتی در ساحل بزنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید . در این مرکز خرید برندهای محبوبی نظیر آدیداس ، نایک ، زارا و … به چشم می خورد . همچنین این مجموعه دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همچون شش سالن سینما ، محوطه بازی برای کودکان ، کافه و رستوران است .

مرکز خرید پورت Port Baku

این مرکز خرید هم یکی از مدرن ترین هاست و کار خود را از سال ۲۰۱۴ آغاز نموده است . در این مجموعه بیش از سیصد برند مطرح پوشاک ،کیف و کفش ، لوازم آرایشی و بهداشتی و … به چشم می خورد که برای تهیه سوغاتی بسیار ایده آل است همچنین در طبقه دوم آن فود کورت و امکانات رفاهی دیگری وجود دارد .

مرکز خرید گنجلیک  Ganjlik

این مرکز خرید محبوب و معروف ، در منطقه گنجلیک واقع شده و با معماری خاص و زیبا چشم ها را به خود خیره می کند. این مجموعه علاوه بر داشتن فروشگاه های متعدد . متنوع ، دارای امکانات رفاهی فراوانی همچون سالن سینما ، شهر بازی و رستوران است .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن