اجتماعی

رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد تبدیل مشهد به هاب‌ رسانه‌ای شمال شرق کشور است

کد خبر : 45279

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبدیل مشهد به “هاب رسانه‌ای” در شمال شرق کشور و کشورهای پیرامونی، رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد است و این مهم نباید بیشتر از این معطل بماند.

به گزارش صبح مشهد، محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه در دیدار با شهردار مشهد افزود: برای سرعت بخشیدن به این کار نباید پیگیری‌ها و اقدامات تنها منوط به تهران باشد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آمادگی دارد با محوریت شهرداری مشهد موضوع قطب یا هاب رسانه‌ای در این شهر را به سرانجام برساند و ما نیز از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مشهد بعد از تهران با هیچ‌کدام از شهرهای کشور قابل‌ مقایسه نیست، پیشرفت‌های مشهد در حوزه فرهنگی بسیار چشمگیر است و باید از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: وجود مضجع شریف رضوی نیز در مشهد ظرفیت بسیار بزرگی است تا بسیاری از اقدامات فرهنگی در این شهر انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری نشست رایزنان فرهنگی ایران در مشهد نیز گفت: در این حوزه نیز آمادگی وجود دارد تا روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه و هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی این نشست در مشهد برگزار شود.

اسماعیلی افزود: همچنین پیگیر میزبانی و برگزاری نشست وزرای فرهنگ کشورهای عضو اکو در ایران هستیم، در این نشست ۱۲ کشور عضو شرکت خواهند کرد.

شهردار مشهد نیز در این دیدار اظهار کرد: سالانه بیش از چهار میلیون زائر خارجی از کشورهای مختلف به شهر مشهد سفر می‌کنند، از نظر فرهنگی و اقتصادی، هدف‌گذاری‌ برای افزایش حضور زائران خارجی در میان‌ مدت ۱۰ میلیون نفر است و برای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مورد تاکید است.

عبدالله ارجائی افزود: رویکرد مدیریت شهری برای توسعه ارتباط با سایر کشورها در چهارچوب دیپلماسی شهری فرهنگ و اقتصاد است، بهترین راه برای رسیدن به این هدف، محور قراردادن رایزنان فرهنگی ایران در سایر کشورها به خصوص تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و عراق است.

وی ادامه داد: در مجموع سیاست ما در این دوره توسعه دیپلماسی شهری با شهرهای کشورهایی است که زائر از آن‌ها در مشهد حضور پیدا می‌کند که در این راستا باید فرهنگ و اقتصاد مورد توجه قرار دادِه شود.

شهردار مشهد در خصوص موضوع راه‌اندازی هاب رسانه‌ای یا شهر رسانه‌ای در مشهد با محوریت شهرداری نیز گفت: در این راستا تاکنون اقداماتی انجام‌شده اما نیاز به سرعت بخشی است، مشهد در توسعه حوزه پویانمایی و گرافیک و همچنین در حوزه موسیقی و تئاتر حمایتهای خوبی می‌تواند داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن