اجتماعی

آکادمی ققنوس شعبه آموزشی خود را در استانبول افتتاح می کند / برند سازی مدرسین ایرانی در منطقه خاورمیانه و نزدیک ترین نقطه به اروپا

کد خبر : 51062

پس از نزدیک به دو دهه تلاش بی وقفه و شبانه روزی جهت برگزاری آموزش های به روز و مورد نیاز صنف بانوان آرایشگر کشورمان، به دلیل توسعه کار و فارغ شدن از برخی محدویت ها، به زودی شعبه استانبول آکادمی ققنوس کار خود را در کشور ترکیه آغاز خواهد کرد.

به گزارش صبح مشهد، مهدی درویش زاده در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که برگزاری دوره های آموزشی آکادمی ققنوس علاوه بر تهران و مشهد، در شهر استانبول ترکیه نیز دنبال می شود، افزود: طبق بررسی های انجام شده در برخی از کشورهای همسایه آمادگی و ظرفیت خوبی جهت جذب هنرجویان بومی و غیر بومی مشاهده می کنیم که تلاش داریم با بکارگیری اساتید مجرب و آموزش های به روز، آنان را جذب و برند آموزش ایرانی را در جهان نهادینه کنیم.

مدیر آکادمی ققنوس ادامه داد: در طی نزدیک به دو دهه تلاش طاقت فرسا در مشهد بیش از ۵۵۲۰ همایش آموزشی با ظرفیت ۸۲۸۰۰ شرکت کننده انجام شد که یک رکورد در تاریخ برگزاری همایش های آموزشی صنف بانوان آرایشگر به شمار می رود.

وی افزود: در طی این مسیر سخت بارها با برخی بی مهری ها مواجه شدیم ولی نگذاشتیم در روند خدمت رسانی به هنرمندان و صنف پرتلاش بانوان آرایشگر خللی در زمینه آموزش و تامین ملزومات مورد نیاز بیش از ۱۶ هزار فعال این حوزه وارد شود.

همچنین نجمه کشتگر مدیر حوزه ریاست و دفتر برنامه ریزی آکادمی ققنوس هم با بیان این که آکادمی ققنوس ۲۰ سال پخش لوازم آرایشی را بصورت مویرگى جهت سالن ها و آموزشگاه های آرایشگری دنبال می کند، افزود: با افتتاح شعبه استانبول ققنوس و برگزاری همایش های آموزشی و دعوت از اساتید مجرب ایرانی فارغ از برخی محدویت ها سعی داریم، هنر و مهارت بانوان آرایشگر را به روز، با ذائقه مشتری و معیار های روز بین المللی نزدیک نماییم.

وی افزود: امروزه با پیشرفت شبکه های اجتماعی و ارتباطی و اطلاع مردم از جدیدترین متدهای روز آرایشی دنیا، سطح انتظار مشتریان سالن های خدماتی افزایش یافته و در نتیجه موجب عزیمت برخی مدیران واحدها به خارج از کشور و صرف هزینه های گزاف جهت فراگیری آموزش شده است.

در ادامه یکی از مربیان میکاپ و باسابقه مشهد هم در گفتگو با خبرنگار ما تاکید کرد: ترک ها در زمینه هنر میکاپ خیلی شناخته شده و برند نیستند که این خود ظرفیتی برای نشان دادن توانمندی های بانوان ایرانی برای آموزش به شمار می رود.

بانو زهره ادبی با بیش از ۱۰ سال سابقه کار افزود: معتقدم می توان محدودیت ها را به فرصت تبدیل کرد و در شهر استانبول و در قلب منطقه خاورمیانه که اتفاقا به اروپا هم نزدیک هست، می توان هنر ایرانی را نشان و برند سازی کرد.

وی ادامه داد: آرایشگری یک هنر منحصر و تاثیر گذار در افزایش نشاط و سلامت روان است و هر گونه آسیب به مشتری توسط برخی افراد ناکارآمد، می تواند کل جامعه زحمت کش صنف آرایشگر یا آموزشگاه دار را زیر سوال ببرد.

ادبی افزود: آرایشگری بخشی از مشاغل سخت به شمار می رود که باعث ایجاد صدماتی به گردن، دیسک کمر و عوارضی دیگر شده و آرایشگران لازم است مورد حمایت جدی نهادهای ذیربط قرار بگیرند، چرا که خود شاهدم بخشی زیادی از فعالان این صنف را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: فضای مجازی فرصت و ابزار خوبی برای توسعه آموزش به شمار می رود ولی برخی محدویت های فرهنگی و غالب حاکم بر جامعه ما مانع استفاده از این فرصت ارزشمند بویژه در حوزه آموزش هنرجویان آرایشی شده است!

وی افزود: دستگاه های متولی باید هر چه زودتر موانع آموزش در فضای مجازی را برطرف کنند چرا که هر جا با محدودیت روبرو شدیم، ناخواسته با پدیده شیوع آموزش های غیر مجاز و اصطلاحا زیر زمینی مواجه بودیم.

زهره ادبی با تاکید بر این که ما نمی توانیم از دنیا و پیشرفت های آن عقب بمانیم اظهار امیدواری کرد با افتتاح شعبه استانبول آکادمی ققنوس و ارائه آموزش ها روز دنیا بویژه در حوزه میکاپ، ایران و ایرانی را سرافراز و جهانیان را هر چه بیشتر با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا کنیم.

گفتنی است راه های ارتباطی با آکادمی ققنوس به شرح ذیل می باشد:
وب سایت: www.ghoghnoosir.com
اینستاگرام: qoqnos_academy
کانال: ghoghnoos_academy
همچنین اپلیکیشن آکادمی ققنوس را می توانید در کافه بازار دانلود و نصب کنید.
تلفن تماس:   ۰۹۱۱۶۵۱۲۱۸۲ و ۰۹۱۵۵۰۴۹۵۸۴

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن