شهری

جزئیات اعزام کاروان های عتبات عالیات از خراسان رضوی اعلام شد

کد خبر : 43534

اعزام کاروان های رسمی عتبات عالیات از خراسان رضوی پس از وقفه ای نزدیک به ۲ ساله آغاز شد.

به گزارش صبح مشهد، رئیس هیئت مدیره شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آتی در این باره گفت: پس از سال ها تلاش و پیگیری مجموعه کارگزاران زیارتی و با دستور رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت کشور، امر اعزام زائران عتبات عالیات به بخش خصوصی واگذار شد و استان خراسان رضوی یکی از استان های پیشتاز در این زمینه است.

سید مجتبی احمدی افزود: اعزام اولین کاروان رسمی زائران عتبات عالیات خراسان رضوی ۱۷ آذرماه جاری از مشهد زیر نظر سازمان حج و زیارت و توسط شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آتی انجام شد و اعزام این کاروان ها هر هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به این که کاروان های عتبات در سه درجه الف، ب و ج سازماندهی شده اند، ادامه داد: بر این اساس نرخ مصوب کاروان های عتبات در حال حاضر بین ۹ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۹۱۰ تا ۹ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۲۵ تومان است. همه زائران تحت پوشش بیمه قرار دارند و پیش بینی تامین امنیت زائران نیز انجام شده است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت خدمات زیارتی گفت: مدت زمان سفر ۷ شب و ۸ روز است که زائران ۴ شب در کربلا و سه شب در نجف اقامت دارند. همچنین زیارت حرم ائمه اطهار(ع) در کاظمین و سامرا و نیز زیارت سید محمد، مسجد کوفه، جناب مسلم و هانی ابن عروه و مختار ثقفی، وادی السلام و حضرت هود وصالح (ع)، مسجد سهله و همچنین خیمه گاه و تل زینبیه از برنامه های این سفر معنوی است.

وی افزود: برنامه غذایی و انتخاب هتل ها نیز با تایید سازمان حج و زیارت و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام گرفته است. همچنین مدیر کاروان از مدیران تایید شده توسط سازمان حج و زیارت و روحانی کاروان از روحانیون مورد تایید بعثه مقام معظم رهبری است.

احمدی با بیان این که در این دوره از اعزام ها، زائر حق انتخاب مدت زمان سفر خود را دارد، ادامه داد: زائران می توانند بسته سفر را، خود انتخاب کنند و به عنوان مثال، ۳ روزه، ۵ روزه، ۷روزه و ۱۰ روزه سفر کنند.

او گفت: با پیگیری های انجام شده، آزمایش پی سی آر کرونا برای زائران این کاروان ها، با ۴۰ درصد تخفیف انجام می گیرد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، اعزام کاروان های عتبات عالیات از نزدیک به دو سال پیش متوقف شده بود و پس از توافق میان دو کشور ایران و عراق، مجوز اعزام دوباره زائران صادر شد و برای اولین بار این امر به بخش خصوصی واگذار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن