اخبار مهماستانیشهری

رییس شورای شهر مشهد در نشست دبیران تشکل های مردم نهاد جوان مطرح کرد: نیازمند تعریف مدلی درست جهت ارتباط تشکل‌ها با مدیریت شهری هستیم

کد خبر : 16041

ما آماده‌ایم طرح‌هایی مانند کار انجام شده توسط تشکل چهار طبقه را در همه سطح شهر توسط تشکل‌های دیگر انجام دهیم. تا حرکت نکنیم و در جهت کاری عملی گام برنداریم، اتفاقی نمی‌افتد. ما نیاز داریم و شما هم می‌توانید نیازهای ما را برآورده کنید ولی مدل درستی باید برای این ارتباط تعریف شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: باید مدل درستی جهت ارتباط تشکل‌ها با مدیریت شهری تعریف شود.
به گزارش صبح مشهد، محمدرضا حیدری در نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل‌های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان با اعضای شورای اسلامی شهر که به مناسبت روز شوراها و دومین روز از هفته جوان برگزار شد، بیان کرد: در راستای شفافیت بیشتر، مصوبه‌ای داشته‌ایم تا شهرداری با طراحی سامانه‌ای همه قراردادهایش را بر روی آن بارگذاری نماید که در دسترس همه مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم موضوع شفافیت جز با نظارت همگانی فراهم نمی‌شود، تصریح کرد: بودجه سال ۹۷ شهرداری را در معرض نظر همگان قرار دادیم و از نظرات مردم و نخبگان در بررسی بودجه بهره بردیم. همچنین جلسات علنی شورای شهر به صورت زنده پخش می‌شود که این خود گامی در راستای شفافیت بیشتر است.
حیدری در پاسخ به سئوال یکی از تشکل‌ها در مورد علت تعطیلی مشاوران جوان شهرداری نیز بیان کرد: هر سازمان اجتماعی که تشکیل می‌شود باید بتواند به یک نیاز اجتماعی پاسخ دهد وگرنه حذف می‌شود یا به حاشیه می‌رود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اذعان کرد: مشاوران جوان شهرداری مشهد نیز فاقد این کارکرد بود و هر سازمانی که کارکرد خودش را از دست می‌دهد باید با او ماموریت داد تا بعد از دوره‌ای تعطیلی، خود را احیا کند. بر اساس مطالعه‌ای که در سازمان فرهنگی شهرداری صورت گرفته است مقرر شده تا مشاوران جوان به گونه دیگری احیا شود تا ما در خدمت جوانان باشیم.
وی در پاسخ به سوالی دیگر اظهار کرد: بر اساس قانون مجموعه‌های معافیت‌دار برای پرداخت تجاری موقت مشخص شده‌اند که شامل پزشکان، وکلا و نظام مهندسی می‌شود اما مراکز مشاوره باید حقوق شهرداری را در این حوزه پرداخت کنند اما مقرر کرده‌ایم آن دسته از مراکز مشاوره که در منزل شخصی افراد راه‌اندازی می‌شود نیازمند اخذ تجاری موقت نباشد.
حیدری با اشاره به اینکه شهرداری مشهد با ۴ هزار نیروی مازاد مواجه است، تاکید کرد: لذا ظرفیتی برای فراخوان جذب نیروی جدید در این سازمان وجود ندارد.
وی ادامه داد: سئوال اینجاست که چرا مدل درستی برای اتصال ارتباط بین تشکل‌ها با مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی تعریف نمی‌شود. در حوزه فرهنگ شهروندی نقص جدی داریم چون شهر مشهد مهاجرپذیر است. اعتبارات خوبی در این حوزه اختصاص داده شده است و حاضر به همکاری با تشکل‌ها هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس خاطرنشان ساخت: ما آماده‌ایم طرح‌هایی مانند کار انجام شده توسط تشکل چهار طبقه را در همه سطح شهر توسط تشکل‌های دیگر انجام دهیم. تا حرکت نکنیم و در جهت کاری عملی گام برنداریم، اتفاقی نمی‌افتد. ما نیاز داریم و شما هم می‌توانید نیازهای ما را برآورده کنید ولی مدل درستی باید برای این ارتباط تعریف شود. در این میان بروز خلاقیت‌هایتان مهم است. امیدوارم با حضور شما یک حرکت منسجم را در سطح شهر بتوانیم انجام دهیم.

هزینه‌کرد بودجه فرهنگی سال ۹۷ شهرداری با مشارکت تشکل‌ها

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر هم  گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، بودجه فرهنگی سال ۹۷ شهرداری مشهد با مشارکت تشکل‌ها هزینه خواهد شد.
احسان اصولی، بیان کرد: امیدوارم حاصل این جلسه بتواند انتظارات همه مارا در جهت تحقق جامعه‌ای سرزنده و بانشاط فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه امروز بیستمین سال اجرای قانون شوراها را جشن می‌گیریم، افزود: ستاد ساماندهی جوانان استان در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد که در آن پیشنهاد برگزاری این نشست مطرح گردید تا به مناسبت روز جوان هم‌اندیشی جوانان با اعضای شورای شهر برگزار شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: در دوره پنجم شورای شهر مشهد عمیقا باور داریم هر چه میزان مشارکت مردم و تشکل‌هایی مانند شما که درکتان از مسئولیت‌های اجتماعی بیشتر است در اداره شهر بیشتر باشد در آن حوزه خاص می‌تواند یاری‌گر ما در سیاستگذاری برای اداره شهر باشد.
اصولی تصریح کرد: شما در حوزه نظارت، سیاستگذاری و اجرا به عنوان تشکل‌ها می‌توانید نقش داشته باشید و ما هم خود را مکلف می‌دانیم تا به‌گونه‌ای عمل کنیم که شما چشم بینا و گوش شنوای ما برای اجرای خواسته‌های جامعه باشید.
وی گفت: ما در بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تبصره‌ای گنجانده‌ایم تا عمده برنامه‌های فرهنگی شهرداری در سال ۹۷ با مشارکت تشکل‌ها انجام شود و در حوزه‌های تخصصی مختلف فرهنگی و اجتماعی، شما تشکل‌ها نیز مشارکت داده شوید.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: در استقبال از بهار امسال نیز در کنار برنامه‌های همیشگی خواستیم تا بخش مشارکت‌ها تقویت شود که ۲ منطقه و ۱۶ محله به صورت آزمایشی انتخاب شده و که توسط یکی از تشکل‌ها طرحی در آن اجرایی شد. در این طرح نیازهای مردم محله استخراج و درخواست‌های آنان اجرایی شد که خروجی آن رضایتمندی بیشتر مردم بود.
اصولی خاطرنشان کرد: شما در حوزه‌هایی که تخصص دارید مدیریت شهری مشهد را همراه و همکار خود بدانید و همواره دست ما را به سوی خود دراز ببینید.
وی اذعان کرد: پویش دانشجویی هفته گذشته توسط دانشجویان دانشگاه فردوسی برای خواسته‌ای حمل و نقلی راه‌اندازی شد که نتیجه پیگیری‌های دانشجویان، منجر به ارائه لایحه از سوی شهرداری به شورا در این خصوص گردید.

گفتنی است، لزوم کاهش دیپلماسی جلسات!، رفع مشکل ازدواج و اشتغال با سواد و آموزش های لازم، هوشمند سازی فرهنگی با پایه IT ، توزیع عادلانه فرصت ها برای جوانان از جمله مباحثی بود که دبیران تشکل های مردم نهاد در سخنانی به آن اشاره داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن