اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

حمایت کنندگان از سود بالای بانکی منتظر ورشکستگی تولید باشند

کد خبر : 3424

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی: حمایت کنندگان از سود بالای بانکی باید منتظر ورشکستگی بخش تولید باشند.

به گزارش صبح مشهد  عباس کشاورز ظهر امروز در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی که در هتل اترک مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات زیادی در کشور برای بخش کشاورزی وجود دارد  که از جمله آنها کسب سود ناچیز، پایین بودن بهره وری و وجود بحران برای تأمین آب است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی مشکلات عمده‌ای در حوزه استفاده بهینه آب وجود دارد، تصریح کرد:  اما تمام مشکلات حوزه آب مربوط به کشاورزی نبوده و در واقع بیان کردن این موضوع  نوعی فرافکنی است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی آمار و ارقام تولید ارزش افزوده بخش کشاورزی را نامطلوب دانست و بیان کرد: مشکلاتی از جمله منابع مالی، نیروی انسانی و فناوری مسائلی است که حوزه کشاورزی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

کشاورز با اشاره به وضعیت بحرانی آب در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: باید برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از منابع آبی از کاشت محصولات بی‌ارزش پیشگیری کرد و به جز گندم، جو و سیب زمینی تمام محصولات دیگر باید به صورت بوته آماده به زمین انتقال داده شوند تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب بهره‌وری را نیز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی تنها در مقاطعی در دهه ۵۰ از کیفیت مناسبی برخوردار بوده است، بیان کرد: در بیشتر مواقع سرمایه گذاری در این بخش حدود ۵٫۵ درصد بوده که سبب کمبود سرمایه و فشارهای ناشی از آن در این حوزه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن