استانی

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان:

توسعه طرح‌های معدنی سنگان خواف نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است

کد خبر : 46906

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف توسعه کمی و کیفی طرح‌های صنعتی و معدنی در این منطقه را نیازمند مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و خدماتی دانست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی مجتمع سنگ آهن سنگان خواف، حسن جعفری افزود: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی، احداث فرودگاه و محورهای مواصلاتی از ضرورت‌های توسعه طرح‌های معدنی در منطقه سنگان خواف است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه سنگان خواف با ذخایر موجود خود توانایی تامین سنگ آهن صنایع فولادی کشور را تا ۵۰ سال آینده دارد، برای توسعه فعالیت‌های معدنی باید سرمایه گذاری در بخش توسعه زیرساخت ها افزایش یابد.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشارکت نهادهای مالی و بانک ها در تامین مالی طرحهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های معدنی در این منطقه را مهم دانست و خواستار مشارکت بیشتر آنها در این زمینه شد.

وی اظهار داشت: بستر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های معدنی و خدماتی و اقتصادی در منطقه سنگان خواف فراهم است و هر اندازه بخش خصوصی بیشتر در این بخش مشارکت داشته باشد، شاهد اجرای بهینه طرح های توسعه ای معدنی در منطقه سنگان خواف خواهیم بود.

جعفری با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب گفت: توجه به طرحهای نوآورانه در تولید گندله و کنسانتره لازمه تحول در این بخش است و توجه بیشتر شرکتهای معدنی به بهره گیری از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و تحقیقاتی ضروری است.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

دسترسی به محل کانسارهای سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر بوده و معادن سنگ آهن در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با سنگان، خواف و تایباد در ارتباط است و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال احداث می‌باشد از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن