استانیاسلاید شواقتصادیستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مشکلات فعلی صنعت غذا منجر به تعطیلی روزانه ۹ رستوران و چلوکبابی در مشهد شده است

کد خبر : 12020

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم‌پزان مشهد گفت: با مشکلات کنونی صنعت غذا روزانه شاهد تعطیلی ۹ رستوران و چلوکبابی در مشهد هستیم و چنین رویه‌ای در تعطیلی واحدها و مجموعه‌های صنفی در هیچ اتحادیه‌ای دیده نمی‌شود.
به گزارش صبح مشهد، حسن امیریان در سومین نشست هم‌اندیشی بررسی ضرورت برندینگ صنعت غذا، فرصت‌ها و چالش‌ها، اظهار داشت: در صنعت غذا مشکلاتی همچون پسماند، مالیات، پرداخت هزینه‌های نامتعارف و غیره را داریم که جلوی تبدیل شدن به برندینگ را می‌گیرد.
وی افزود: با مشکلات کنونی روزانه شاهد تعطیلی ۹ رستوران و چلوکبابی در مشهد هستیم و چنین رویه‌ای در تعطیلی واحدها و مجموعه‌های صنفی در هیچ اتحادیه‌ای دیده نمی‌شود.
رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه، کباب و حلیم‌پزان مشهد با اشاره به اینکه وقتی که آشپزخانه‌ها رشدی قارچ‌گونه دارد و کنترلی بر آن نمی‌شود بیش از هرکس خود مردم متضرر می‌شوند، خاطرنشان کرد: با تعطیلی واحدهای باکیفیت به‌دلیل فعالیت مجموعه‌های ارزان قیمت آسیبی هم به سلامت جامعه وارد می‌شود و در صنعت غذا نباید تنها به قیمت پائین غذا اکتفا کرد و اغلب دیده شده که با پائین آمدن قیمت پائین آمدن کیفیت را هم شاهد هستیم، در صورتیکه معتقدیم کیفیت غذا نباید فدای قیمت آن بشود.
امیریان تصریح کرد: در هرصنفی شاهد آن هستیم که برخی از فعالان از آگاهی، تخصص و دانش کافی مرتبط با آن شغل برخوردار نیستند که همین امر معضلی بزرگ در آن صنف بوده است.
وی تاکید کرد: مشهد سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر است و به برکت امام رضا(ع) حتی یک زائر هم با مشکلی در بحث غذا مواجه نشده است و غذای سالم و باکیفیت در اختیارشان قرار گرفته است.
محمد قانعی رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد، اظهار داشت: در صنف هتل‌داران مشهد با معضلات زیادی در بخش‌های حمایتی، نظارتی، مالی و غیره داریم و از مجموعه‌های مرتبط درخواست رفع این معضلات را داشته‌ایم که هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی افزود: باوجود عدم رفع مشکلات موجود در صنف هتل‌داران مشهد شاهد ارائه خدماتی مطلوب و رضایت‌بخش در حوزه‌های اسکان و اطعام زائر هستیم.
رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد با اشاره به اینکه ساخت مجموعه‌های اقامتی ارزان‌قیمت در کنار محاسنی که دارد دارای معایبی هم هست، بیان کرد: تعداد ۲۱۵ هتل با ۳۱۵ هزار تخت، ۳۰۰ هتل‌آپارتمان با ظرفیت ۵۰۰ هزار تخت و ۴۵۰ مهمانسرا با ظرفیت ۶۵۰ هزار تخت در مشهد در حال ساخت است و این مجموعه‌ها خدمات باکیفیت و ارزانی ارائه خواهند داد.
قانعی تصریح کرد: در چنین شرایطی شاهد ساخت مجموعه‌های اقامتی ارزان‌قیمت توسط مجموعه‌های مختلف از آستان قدس رضوی هستیم که موارد و اشکالات آن هم به تولیت این آستان مقدس اعلام شد و زمانی که این همه هتل و هتل آپارتمان خالی وجود دارد چرا باید خانه‌های شخصی در این شهر اقامتگاه مسافران بشود؟ خانه‌هایی که اکثراً فرسوده و دارای اشکال بوده و بعضاً موجب بروز حوادثی تلخ برای زائران امام رضا(ع) شده است.
وی با بیان اینکه برای گردشگری دو زیرساخت دارای اهمیت است، تاکید کرد: اقامت و حمل و نقل دو زیرساخت اساسی به شمار می‌روند، خوشبختانه در مشهد هر دوی این زیرساخت‌ها به‌خوبی وجود دارد و در بحث استانداردسازی، هتل‌های مشهد پیشتاز شدند و ۵۰ درصد هتل‌های کشور را در اختیار داریم و همه فعالیت همه هتل‌ها منوط به استانداردسازی شده است در حالی که در سایر شهرهای کشور هتل‌ها در برابر تطبیق استاندارد مقامت می‌کنند و هتل‌های مشهد از هتل‌های سایر شهرها یک ستاره بالاتر است. یک هتل ۴ ستاره مشهد برابر با هتل پنج ستاره کشوری خدمات می‌دهد؛ همچنین از نظر قیمت هم در حال حاضر نرخ اقامت در هتل‌های مشهد از میانگین نرخ هتل‌های کشور ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر است.
امیر شهلا عضو شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار داشت: اهمیت صنعت غذا که نقشی کلیدی در سلامت جامعه ایفا می‌کند بر هیچکس پوشیده نیست و کسب و کارها در آستانه تغییر و تحول شگرف هستند و باید در تمامی عرصه‌ها از جمله صنعت غذا به‌روز باشیم تا در عرصه رقابت عقب نمانیم.
وی افزود: اگر کوتاهی در به‌روزشدن یک صنعت داشته باشیم آن صنعت منقرض شده و یکی از راه‌های به‌روزشدن برگزاری همایش‌‌های فصلی و مناسبتی بوده است و به‌طور متوسط هر زائر و گردشگر روزانه ۱۰۰ هزار تومان در شهر مشهد هزینه می‌کند که بخشی از آن صرف هزینه غذا می‌شود و می‌توانیم در این بخش برگزارکننده فستیوال صنعت غذا باشیم و گردش اقتصادی خوبی هم در این صنعت شاهد خواهیم بود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اگر موفقیت در یک طرح حاصل شد تمامی مجموعه‌ها حامی خواهند شد، گفت: ممکن است که در سال‌های اول اجرای یک طرح از جیب هزینه شود و سودی هم نداشته باشد، اما معرفی درست طرح و رشد آن موجب کسب درآمد در گام‌های بعد و حمایت مجموعه‌هایی همچون استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، شهرداری و غیره می‌شود.
شهلا تصریح کرد: با سریع شدن سبک زندگی، بسیاری از مردم فرصت نشستن در خانه و طبخ غذا را ندارند و به همین دلیل برندها با استفاده از تبلیغات گوناگون، سعی در جلب توجه مردم دارند و برای متقاعد کردن مصرف‌کنندگان به انتخاب موادغذایی‌شان از انواع استراتژی‌های بازاریابی استفاده می‌کنند.
وی تاکید کرد: بسیاری از کمپانی‌ها میلیون‌ها دلار برای تبلیغات‌شان خرج می‌کنند، اما تنها تعداد بسیار کمی از آن‌ها ماندگار می‌شوند و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که هزینه‌هایمان ثمربخش و برندهایمان ماندگار باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن