اقتصادی

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد: صدور ۲۴۸ فقره پروانه بهره برداری صنعتی از ابتدای سال ۹۶

کد خبر : 14701

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ ماهه سال ۹۶, ۲۴۸ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۳۴۵۸۸ میلیارد ریال  و اشتغال ۶۲۷۵ نفر در استان صادر شده است.
به گزارش صبح مشهد، راضیه علیرضایی اظهارداشت: در بین پروانه های صادره در۱۰ ماهه سال ۹۶ در استان، بخش استخراج کانه های فلزی با اختصاص ۲۳۹۳۷ میلیارد ریال
(۶۸درصد از کل سرمایه گذاری)، بیشترین سهم را در بین صنایع داشته است که شرکت های فولاد سنگان خراسان، اپال پارسیان سنگان، صنایع ذوب و فولاد کوثر، در زمینه تولید گندله و کنسانتره آهن و سنگ آهن دانه بندی شده در این گروه جای دارند.
علیرضایی با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال، استان در میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: پروانه های بهره برداری صادر شده در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر میزان سرمایه گذاری  ۶۱۸ درصد و از نظر میزان اشتغال ۷۲ درصد رشد داشته است.
وی گفت: خراسان رضوی با ۵۶۳۲ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴۹۷۰۷ میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۸۷ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پنجم (بعد از استانهای خوزستان، اصفهان ، تهران، مرکزی) قرار گرفته است .
وی افزود: در حال حاضر ۷ درصد تعداد واحدها، ۶ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن