اسلاید شواقتصادی

رییس اتحادیه صادر کنندگان خراسان رضوی:

حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی باید واقعی شود

کد خبر : 39650

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: نام‌گذاری امسال رهبر معظم انقلاب بیشتر به حوزه “مانع زدایی” و “پشتیبانی” از بخش تولید تاکید دارد که به واقعی‌سازی حمایتهای دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نیازمند است.

به گزارش صبح مشهد، محمدحسین روشنک روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نام‌‍گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها” را از خلاقیتهای معظم له در مسیر تاکید بر حمایت از تولید و در راستای تکمیل نامگذاری سالهای گذشته با محوریت توجه به اقتصاد دانست و افزود: یکی از دلایلی که با وجود جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار جهانی، ایران اسلامی موفق به مقاومت و پیروزی نسبی در این جنگ نابرابر شده است نام‌گذاری سالها از سوی رهبری مبتنی بر مسایل اقتصادی است و عناوین سالها از جمله “حمایت از تولید ملی، جهاد اقتصادی، توجه به اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و جهش تولید” به عنوان سلاحهای رهبری و مردم ایران در برابر تحریمها بوده است.

وی ادامه داد: این نام‌گذاریها به عنوان سلاح ملت ایران در برابر تحریمها توانسته است در سالی که اقتصاد جهان در برابر ویروس کرونا به زانو درآمده است اقتصاد در حال جنگ ایران اسلامی را سربلند کند.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: هرچند گاه مدیریت ضعیف در حوزه های مختلف از جمله بخشهای پولی و بانکی و فسادها، قدری بر استفاده از سلاح بزرگ نام‌گذاری سالها از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان پیشران ملت برای رسیدن به تعالی اقتصادی، تاثیر گذاشت و اجازه نداد اهداف مزبور و مقاومت اقتصادی مردم محور، بهبود فضای کسب و کار، جذب مناسب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و از همه مهمتر بهبود شرایط اقتصادی اقشار کم درآمد تحقق یابد اما اگر همین نام‌گذاریها با هدف مقاومت اقتصادی مردم صورت نمی گرفت اقتصاد ایران در جایگاه کنونی هم قرار نداشت که کمبود کالا احساس نشود.

روشنک افزود: بخشی از دلیل گرانی کالاها به مدیریتهای نادرست و ناتوانی در کنترل قیمتها و سوء استفاده برخی بنگاههای اقتصادی شبه دولتی و ضعف سازمانهای نظارتی مربوط است و ارتباطی به اقتصاد مقاومتی مردم محور ایران اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب پایه گذاری شده است ندارد.

وی به عملکرد مطلوب قوه قضائیه در حمایت از تولید در یکی ۲ سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: امسال برای حمایت بیشتر از تولید، بهتر است برخی از رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی تحت عناوین جعلی حمایت از مردم و عدالخواهی، علیه خصوصی‌سازی و اقتصاد مقاومتی مردمی جوسازی نکنند و اجازه دهند بخش خصوصی و مردمی به صورتی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است وارد میدان شود تا اقتصاد مقاومتی مردمی محقق شود و به نتیجه نهایی برسد.

رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی از رسانه‌های خراسان رضوی به ویژه مشهد خواست پاسخ این سوال را جویا شوند که چرا با وجود حمایت کامل مقام معظم رهبری و قوای حاکمیت، جوسازی گروه های سیاسی و اختلاف سیاسی بین وزارت راه و شهرسازی با شهرداری مشهد باعث شده است بیش از ۲۰۰ سرمایه‌گذار و کارآفرین و حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان که قرار بود در زیر ساختهای پیرامون حرم مطهر رضوی برای زائرپذیری بیشتر مشهد مقدس سرمایه گذاری شود طی چهار سال گذشته بلاتکلیف مانده است و هیچ نهادی پاسخگوی کارآفرینان و سرمایه گذاران نیست.

روشنک افزود: چرا برخی از سازمانهای نظارتی که وظیفه تحقق نظرات مقام معظم رهبری را برعهده دارند تصمیماتی علیه سرمایه گذاران و کارآفرینان می گیرند؟ کجای این رفتارها با پیام نوروزی امسال مقام معظم رهبری هماهنگ است؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن