شهری

مدیر عامل انجمن یاوران سلامت تاکید کرد:

تاتو تهدید سلامت جامعه است / هیچ دستگاه تاتو در ایران مورد تایید نیست!

کد خبر : 27522

فعالیت مداخله گران در امور بهداشتی درمانی، عوارض و آسیب های جبران ناپذیری برای سلامت جسم و روان جامعه به دنبال خواهد داشت و چنانچه نظارت و برخورد جدی انجام نشود، دولت مجبور است طی چند سال آینده هزینه سنگینی برای درمان جامعه متقبل شود!

یک فعال حوزه سلامت با بیان این که تاکنون هیچ گونه پروانه ساخت جهت فرآورده های تاتو با مصرف زیر جلدی ( پوست ) صادر نشده است، بر ضرورت آموزش و نظارت بر تبلیغات این نوع محصولات تاکید کرد. به گزارش صبح مشهد، مدیر عامل انجمن یاوران سلامت توس شرق که به عنوان تنها بانو و سازمان مردم نهاد فعال و دارای مجوز با رویکرد بهداشت و سلامت، فعالیت های چشمگیری برای ارتقای سلامت جامعه بویژه جامعه زنان در کارنامه خود دارد، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برخی افراد اجناس و لوازم آرایشی بعضا قاچاق را از سایر استان ها به مشهد آورده و سودهای کلانی به جیب زده اند که این کار باعث دلسردی شرکت ها و فعالان بومی توزیع کننده لوازم آرایشی و حتی خطرات بهداشتی شده است.

رعنا وثوق که در میان بانوان فعال حوزه مسائل اجتماعی و مسئولین استانى و کشوری چهره شناخته شده ای است، با بیان این که از ۲۱ سالگی وارد حرفه آرایشگری شدم، افزود: همیشه یکی از دغدغه هایم ارتقای سطح علمى آرایشگران و رسیدگی به وضعیت معیشتی زنان سرپرست خانوارى بود که از این هنر، زندگی خود را اداره می کردند، چرا که خودم از ۲۱ سالگی سرپرست خانوار شدم و رنج آنها را با تمام وجود درک می کردم.

وی افزود: پیرو تفاهم نامه ای که با بنیاد شهید و سازمان بهزیستی با شعار از آموزش تا اشتغال منعقد نمودم، موفق شدم صدها بانوی سرپرست خانوار و یا دختران علاقه مند مستعد را بین ۸ تا ۱۲ رشته و با ۵۰ درصد تخفیف آموزش آرایشگری رایگان داده و آنها را به عنوان افرادی توانمند وارد بازار کار نمایم.

خانم وثوق با اشاره به شرایط خاص کشور در مسائل اقتصادی گفت: بیش از ۶۲ نفر از هنرجویان معرفی شده کم استطاعت بصورت رایگان پذیرش و آموزش دیدند و حتی در حد توان و تا زمان معینی در سالن زیبایی متعلق به خودم پیشنهاد کار به آنها دادم تا توانمند شوند.

وی گفت، از طریق دفتر امور اجتماعی استانداری و با همکاری شهرداری مشهد به دنبال کارآفرینی در حاشیه شهر مشهد هستیم و به محض واگذاری مکان مربوطه از سوی شهرداری یا هر نهادی دیگر، فضا را تجهیز و بانوان آسیب پذیر و علاقه مند را آموزش و توانمند خواهیم کرد.
وی در بخش دیگر گفتگو به فعالیت شرکت های زیر زمینی و غیر مجاز در بحث آموزش و فروش برخی لوازم آرایشی قاچاق اشاره و خاطر نشان ساخت: کلان شهر مشهد تبدیل به بهشت فروشندگان لوازم قاچاق آرایشی و بهداشتی گردیده که نتیجه آن تهدید جدی سلامت جامعه به بهای سودجویی عده ای فرصت طلب شده است.

مدیر عامل انجمن یاوران سلامت در ادامه به بیان دغدغه های خود برای حفظ سلامتی جامعه پرداخت و از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اتاق اصناف خواست، نظارت جدی تری در خصوص سالن های آموزش و زیبایی داشته باشند.

وی با طرح این سوال که در شرایط تحریمی کشورمان، چطور مواد مصرفی تاتو و دستگاه های گران قیمت آن وارد کشور می شوند، گفت: ایدز، هپاتیت و تاول های پوستی فقط بخشی از عوارض و صدمات جبران ناپذیر به سلامت جامعه است، لذا از بانوان تقاضا می کنم، گول تبلیغات فریبنده بویژه در فضای مسموم مجازی را نخورند.

رعنا وثوق با تاکید بر این که هیچ دستگاه تاتو در ایران مورد تایید نیست، گفت: طبق بخشنامه مدیر کل امور فرآورده ای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و با توجه به اهمیت و حساسیت فرآورده ای تاتو در تهدید سلامتی و همچنین مصرف رو به رشد آنها جهت آرایش پوست مانند چشم و لب، تا کنون هیچ گونه پروانه ساخت جهت فرآورده های تاتو با مصرف زیر جلدی صادر نشده است!

وی به ممنوعیت فعالیت مداخله گران در امور بهداشتی درمانی هم اشاره ای داشت و تاکید کرد: پیشگیری از عوارض و آسیب های جبران ناپذیر حاصله از میکروپیگمنتیشن امروز به یک دغدغه و تکلیف جدی همه دستگاه های نظارتی مبدل شده و ما هم به عنوان تنها سازمان مردم نهاد فعال و دارای مجوز در حوزه بهداشت و سلامت، وظیفه خود را برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه و مبارزه با کالای قاچاق انجام داده و تا کنون چندین همایش برگزار کردیم..

مدیر عامل انجمن یاوران سلامت با اشاره به تاکیدات مسئولین نظام مبنی بر حمایت از تشکل های مردم نهاد، به سفر چند روز پیش خانم دکتر معصومه ابتکار به مشهد اشاره کرد و گفت: ایشان در جلسه ای که همراه با حضور خانم مهندس طهماسبی رئیس کمیسیون بانوان و خانم مهندس موسوی معاون استاندار خراسان رضوی با بانوان و فرهیختگان داشتند، از ما خواستند موضوع سلامت در بانوان را با جدیت بیشتری دنبال نماییم.

رعنا وثوق در پایان خاطر نشان ساخت: در حال حاضر با مجوز شبکه بهداشت و درمان، فقط ۲۰ آموزشگاه مراقبت زیبایی در مشهد تاییدیه اتاق ایزوله دارند و به بقیه که دارای شرایط و امکانات لازم هستند، مجوز داده نمی شود و اظهار می کنند، منع قانونی دارد! پس لطفا مسئولین قانون را برای همه یکسان اجرا کنند! واقعا بر صدها سالن زیبایی در مشهد که میکروپیگمنتیشن انجام می دهد، اتاق اصناف نظارتی دارد؟!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن