یادداشت روز

روشنک عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد:

با مشارکت سازنده، اتاق را به محور تصمیم‌سازی های اقتصادی کشور تبدیل کنیم

کد خبر : 53275

دوستان و همکاران عزیز عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران؛

🖌 باسلام و احترام

🔸⁎ همانگونه که قبلا نیز نوشتم اتاق بازرگانی در شرایط حساسی قرار گرفته است، در این شرایط همه باید حساس بوده و مشارکت سازنده داشته باشند تا از خسارت سنگین آینده جلوگیری شود.

🔸امروز، اعضای هیأت نمایندگان اتاق به فردی برای ریاست رأی داده اند که گفته می شود تایید صلاحیت( از نوعی که در دوره های قبل وجود نداشت )نشده است، که البته کاش اینگونه نمی شد.

🔸در هر حال امروز اتاق در شرایط خوبی قرار ندارد، چرا که می گویند محبوبترین کاندیدا، که بیشتر اقبال اعضای هیات نمایندگان اتاق را با خود داشته، توسط بعضی دستگاه های حاکمیت که اتفاقا هیأت برگزار کننده انتخابات نیز توسط آن دستگاه انتخاب شده و برانتخابات نظارت داشته و آن کاندیدا را تایید نموده ،تایید صلاحیت نشده است.

🔸در این مورد سوالات زیادی مطرح است:

۱؛ اگر دلیلی بر رد صلاحیت کاندیدایی وجود داشته چرا قبل از انتخابات، وی را توجیه نکرده اند تا کاندید نشود؟!
۲؛ چرا هیات یا شورای نظارت که زیر نظر وزارت ناظر بر اتاق تشکیل و اداره می شود وی را از لیست کاندیداها حذف نکرده است؟!
۳؛ چرا نمایندگان حاکمیت ناظر بر اتاق بازرگانی که محبوبیت کاندیداهای مورد نظر را نزد رای دهندگان می دانستند به آن توجه نداشته اند!؟
۴؛ چرا عقلا و پیشکسوتان اتاق برای رفع این مشکل تلاشی نکرده و نمی کنند و اجازه می دهند اتاق بیش از پیش تضعیف شود؟!
۵؛ اگر رد صلاحیتی وجود داشته و آن گونه که گفته می شود، فقط به دلیل اظهارنظر سیاسی و انتقاد به عملکرد مسئولین بوده،حتما رد صلاحیت منتقد اقدام درستی نبوده و نیست .

🔸اما اگر موضوع دیگری برای رد صلاحیت وجود داشته که اعضای هیات نمایندگان از آن اطلاع نداشته اند (( که بعید به نظر می رسد )) مسئولین مربوطه چرا اول شخص منتخب و سپس اعضای هیات نمایندگان توجیه نشده اند؟

🔸در پایان باید گفت واقعا درست نیست که جمعی در رد فرد منتخب و جمعی دیگر در تایید وی مکاتبه و طومار درست کرده و اجازه ندهند مسئولین امر و شخص منتخب با پیگیری و هماهنگی موضوع را تعیین تکلیف نمایند ، البته گفتن تبریک ، امری خوب و معمول بوده و بنده نیز به هیئت رئیسه منتخب تبریک می گویم
.

محمد حسین روشنک
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران
۱۴۰۲/۴/۲

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن