زندگی

دست‌پخت خانمم عالی است اما غذا درست نمی‌کند!/ به ستوه آمدم. چه کنم؟

کد خبر : 34295

خانمم را دوست دارم اما زندگی مشترک‌مان مثل قدیم نیست. شش سال پیش ازدواج کردیم و الان یک فرزند یک ساله داریم. خانمم اصلا حواسش به من نیست و مدام درگیر کارهای بچه است. دست پخت اش عالی است اما بیشتر روزها می‌گوید که وقت نکردم غذا درست کنم. می‌دانم که بچه‌داری وقت‌گیر است اما از بی‌برنامه بودنش به ستوه آمدم. چه کنم؟

صبح مشهد– نویسنده: سارا هجری، کارشناس‌‌ارشد روان‌شناسی/ تولد نوزاد یکی از بهترین اتفاقات زندگی مشترک است البته این هیجان شادی بخش هم مانند بیشتر هیجان‌های شادی‌بخش زندگی به مرور زمان روی دیگر خود را نشان می‌دهد. شب بیداری‌ها و مسئولیت‌های جدید وابسته به نوزاد از یک سو و انجام وظایف روزمره زندگی از جمله مدیریت منزل، نظافت، آشپزی، مسئولیت‌ها و درگیری‌های کاری و اجتماعی و … از سوی دیگر باعث بروز اختلافاتی بین زوج ها می‌شود. در ادامه چند توصیه به شما برای بهتر شدن زندگی مشترک‌تان خواهیم داشت.

با موقعیت جدید زندگی سازگار شوید

به هر حال باید بپذیرید رابطه شما از رابطه دونفره به زندگی مشترکی که در آن فرزندی عزیز وارد شده، تغییر موقعیت داده است. این‌که همسر شما وقت بیشتری به خصوص در ماه‌ها و سال‌های ابتدایی برای فرزندتان صرف کند، کاملاً طبیعی و لازم در مسیر رشد نیازهای فرزندتان است. بنابراین از ایده‌آل‌گرایی دست بردارید. باید پذیرفت دیگر نمی‌توان انتظار داشت خانه همیشه منظم و مرتب باشد یا طبق روال قبل ناهار و شام همیشه آماده باشد چون فرزندی هست که معمولاً به تنهایی به اندازه چند نفر کار می‌برد.

در باره نیازهای خود با همسرتان صحبت کنید

در زمان و موقعیت مناسب در باره احساسات مثبت و منفی خود صحبت کنید. این‌که چه نیازهای جسمی و روانی و عاطفی دارید و در مقابل شما هم شنونده صحبت‌های همسرتان باشید.

از دیگران کمک دریافت کنید

بچه‌داری گاهی شما را آن قدر آشفته می‌کند که نمی‌توانید مانند گذشته تفریح داشته باشید. اجازه ندهید اوضاع کاملاً به هم ریخته شود و درمانده شوید و بعد از دیگران کمک بخواهید. از اعضای خانواده خود کمک بخواهید تا گاهی از فرزندتان مراقبت کنند و شما و همسرتان زمانی برای با هم بودن داشته باشید. در این زمان کوتاه با یکدیگر بیرون بروید و تفریحاتی را که برای هر دوی شما رضایت‌بخش است انجام دهید.

به نیازهای یکدیگر رسیدگی کنید

از کوچک ترین فرصت برای ابراز محبت به یکدیگر استفاده کنید. از این‌که همسرتان تمام وقتش را برای فرزندتان سپری می‌کند از او تشکر و قدردانی کنید و با محبت‌های کلامی و در آغوش گرفتن و هدیه دادن قدردان زحمات او باشید.

به همسرتان کمک کنید

این توصیه خیلی ساده است و البته بسیار کاربردی. به همسرتان در مراقبت از فرزند و همچنین کارهای منزل کمک کنید. این همکاری رابطه عاطفی شما را بهبود می‌بخشد و از طرفی آشفتگی و وظایف روزانه همسرتان را کاهش می دهد. به طور مثال، به جای اعتراض به غذا درست نکردن همسر، می‌توان در پختن شام یا بخشی از ناهار فردا زمانی که در منزل هستید، به او کمک کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن