اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

وداع مردم و نماز بر پیکر شهید نیلفروشان در حرم مطهر رضوی

کد خبر : 60664

آیین تشییع پیکر سردار شهید سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان، مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور مسوولان لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم قدردان مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، آیین تشییع پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ساعت ۹ صبح با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیران کل استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمع انبوه مردم از میدان بسیج مشهد به مست حرم منور رضوی آغاز شد.

مردم قدردان مشهد با حضور در میدان بسیج، منتظر آغاز این مراسم بودند که با ورود پیکر شهید نیلفروشان، مردم در کنار جایگاه اجتماع کرده و مشغول عزاداری و سوگواری شدند.

جمعیت عزادار همنوا با نوای مداحان با شعارهای «لبیک یاحسین» و «حیدر، حیدر» و نیز نثار شاخه های گل از پیکر شهید نیلفروشان استقبال کردند و جمعی از مردم عزادار نیز با رساندن خود به پیکر شهید، چفیه های شطرنجی خود را با کشیدن به تابوت شهید متبرک می کردند.

مداحان اهل بیت (ع) با مداحی و روضه‌خوانی مجلس را گرم کرده بودند و برخی از مردم مشایعت کننده در فراق این سردار بزرگ جبهه اسلام با صدای بلند می گریستند.

جمعیت تشییع کننده پرچم‌های جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و فلسطین و نیز پلاکاردهایی با مضامین “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، عکس‌هایی از رهبر معظم انقلاب، شهیدان سیدحسن نصرالله، سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار نیلفروشان را در دست داشتند و با مشت های گره کرده، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیست را فریاد می کردند.

مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان در حرم مطهر رضوی با حضور مردم برگزار شد. طبق برنامه قرار است پیکر شهید نیلفروشان عصر امروز جهت تشییع و خاکسپاری به اصفهان منتقل شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن