اسلاید شوشهری

پیش بینی بیش‌از ۶ هزار نیروی کارگری و تجهیزات زمستانی در مشهد

کد خبر : 56399

مهدی یعقوبی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در نشست خبری گفت: هرساله خدمات شهری در فصل‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دارد؛ در فصل زمستان عملیات‌هایی رو موقع بارش باران و برف داریم‌

به گزارش صبح مشهد، وی افزود: با توجه به حجم فعالیت‌ها و تنوع خدمات شهرداری تمام کارکنان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه خدمات شهری در ایام سال به صورت ۲ یا سه نوبته فعال هستند؛ در برخی فصول نیاز است خدمات ویژه ای ارائه شود تا خللی به خدمات رسانی عادی وارد نگردد، در فصل زمستان نیز با توجه به احتمال بارش باران، برف و یخبندان باید آمادگی های لازم را داشته باشیم.

١۶٠٠ کیلومتر کانال در شهر داریم که ٣٢٠ کیلومتر نیاز به لایروبی داشت و انجام شده است؛ نقاط مستعد آب افتادگی داریم که در این محدوده‌ها چاه‌های جذبی حفر شده و تاکنون بیش از ١۴٠ مورد حفر و لایروبی داشته‌ایم؛

تجهیزات، پمپ ها و امکانات در انبار حوادث داریم و متناسب با نوع نیاز به سطح شهر اعزام می‌شود.

بیش از ۶ هزار نیروی کارگری و ۱۵۵ دستگاه تانکر جمعاوری آب‌های سطحی برای زمستان سال جاری پیش بینی شده است.

فعالیت ۱۵۵ دستگاه تانکر جمع‌آوری آب‌های سطحی در عملیات زمستانه 

۱۵۵ دستگاه تانکر جمع آوری آب سطحی، ۲۰۶ دستگاه برف روب، ۷۰۰ عدد باکس شن و نمک و ۲۰ باب سوله نگهداری تجهیزات و انبار نمک را در سال جاری پیش بینی و تجهیز کرده‌ایم.

از ۱۵۵ دستگاه تانکر در بخش جمع آوری آب سطحی ۵۱ دستگاه قابلیت نصب بیل برف روب در صورت نیاز را دارا هستند، همچنین ۲۷۱ دستگاه انواع پمپ (الکترو پمپ کف کش و لجن کش – موتور پمپ های سیار و خود مکش)، ۳۱ مورد سپتیک جمع آوری آب سطحی، ۶۲۰۰ نفر نیروی کارگری و ۱۶۰۰ کیلومتر طول کانال هدایت آب سطحی در زمستان امسال آماده خدمت‌رسانی به شهروندان شده است.

۲۲۰ نقطه آب افتاده و تجمع آب جدید در سال ۱۴۰۲ شناسایی و بیش از ۳۲۲ کیلومتر کانال های هدایت آب سطحی لایروبی شده است.

همچنین ۱۴۳ حلقه چاه جذبی در نقاط فاقد شبکه جمع آوری آبهای سطحی و نقاط مستعد آبگرفتگی حفر و لایروبی شده و سامانه‌های ارتباطی و نظارت تصویری بروزرسانی و ارتقا یافته است؛ ضمن اینکه از از تجهیزات و امکانات موجود در انبارهای حوادث غیرمترقبه در سطح مناطق و رفع نواقص احتمالی نیز بازدیده های داشته ایم.

تامین مواد یخ زدا، بازدید از تاسیسات سطوح غیر همسطح، آموزش عوامل کارگری، برگزاری مانورهای لحظه صفر در مناطق، اعلام نقاط بحرانی به حوزه معاونت عمرانی جهت رفع نواقص، حذف کارتکس و هوشمندسازی فرآیند ثبت صورت وضعیت های حوادث، بروزرسانی دستورالعمل ها و فرآیندها از دیگر اقدامات این معاونت است.

بیش از ۵۵ میلیارد تومان در ۸ ردیف که عمدتا لایروبی کانال های هدایت آب سطحی، حفر و لایروبی چاه های جذبی، تامین تجهیزات حوادث غیر مترقبه، خرید شن و نمک و باکس شن و نمک بوده تاکنون توزیع و هزینه شده است.

مانور عملیات زمستانه نیز ساعت ٩ صبح روز شنبه سوم دی ماه برگزار خواهد شد تا آمادگی خود را جهت فعالیت زمستان پیش رو کامل کنیم.

برگزاری رویداد چله بازار به مناسبت شب یلدا

در آستانه فرارسیدن شب یلدا به‌منظور تامین و عرضه میوه مورد نیاز مردم با قیمت مناسب، مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

در همین راستا رویداد چله بازار از ۲۷ آذر تا اول دی ماه در چهار نقطه از سطح شهر برای عرضه مستقیم میوه، آجیل و خشکبار برگزار می‌شود.

رویداد چله بازار در ۴ نقطه شامل میدان جانباز، بوستان ملت(مقابل امامت ۸)، بوستان لاله(هفت تیر) و بوستان بهشت(بولوار نبوت) برگزار می‌شود.

علاوه بر این ۵ قلم میوه در بازارهای میوه و تره‌بار با ۵ درصد زیر قیمت کف بازار عرضه می‌شود و در ۶۰ نقطه از سطح شهر نیز عرضه میوه تنظیم بازار خواهیم داشت.

ساخت ۱۷۰ چشمه سرویس‌بهداشتی در سال جاری 

احسان نجاری مقدم، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در نشست خبری: در سطح مشهد جلساتی با معاون استانداری برگزار شده و هسته مرکزی مشهد به عنوان نقطه کانونی که باید زیر ساخت‌های آن مرتب شود را برای احداث دو هزار چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌ایم.

١۶ میلیارد در سال ١۴٠١ برای این موضوع اعتبار داشتیم که ٨٠چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد.

امسال نیز ۴۶ میلیارد بودجه اختصاص یافته و تا آخر سال ١٧٠ چشمه سرویس بهداشتی به شهر مشهد اضافه خواهد شد.

لزوم توسعه فضای سبز متناسب با اقلیم مشهد

همجنین مهدی یعقوبی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه نشست خبری گفت: باید فضای سبز را توسعه دهیم؛ نیاز است در کنار کاهش آلودگی هوا، توسعه فضای سبز را در دستور کار داشته باشیم؛ تکلیف دولت است که سهمیه فضای سبز را در نظر بگیرد.

چمنی که امروز در مشهد کشت می‌شود متناسب به اقلیم شهری است اما باز هم ما در حال کاهش سطح کاشت چمن در سطح شهر هستیم.

در مکان‌هایی که چمن نیاز نبوده تغییر الگوی کاشت داده‌ایم و تا عید نیز این روند را ادامه می‌دهیم، فضای مفرح و سبزمشهد را باید به سمت خشک شدن ببریم و سیاست ما این است به جز کلان پروژه ها، توجه به پروژه های کوچک فضای سبز است.

دو تصفیه خانه در آزادی و بزرگراه امام علی(ع) در نظر گرفته‌ایم تا پساب را وارد چرخه کنیم.

حامد فیض‌الهی، مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد هم گفت: کمترین فضای سبز در منطقه ۴ و بیشترین آن در منطقه ۸ است؛ آسیب شناسی فضای سبز بوستان ملت انجام شده است.

اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای بهسازی کشف‌رود

 معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در نشست خبری ادامه داد:  کشف رود به عنوان یک رودخشک فصلی در مشهد است؛ سازمان جهاد کشاورزی برای کشاورزی در حاشیه کشف رود برنامه هایی دارد که این امری طبیعی است.

نیاز است شهرداری به حوزه کشف رود ورود پیدا کند و ورود ما نیز که با هماهنگی استانداری صورت گرفت، پیش برد امور این حوزه بود.

ما نمی‌توانیم وظایف دیگر نهادها را به عهده بگیریم و فقط هماهنگ کننده هستیم؛ بالغ بر ٢٠٠ میلیارد تومان در کشف رود برای بهسازی هزینه کرده ایم؛ در سال‌های گذشته وضعیت بسیاری بدی در این مسیر داشتیم و اکنون با هزینه‌هایی که صورت گرفت، سطح زیادی که نزدیک به بافت شهری بود احیا شد.

مدیریت شهری بیشتر از وظایف خود عمل کرده و تصفیه خانه سپتاژ نیز توسط شهرداری اجرایی شده است؛ در بررسی‌های اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز مشخص شد که شهرداری مشهد به درستی وظایف خود را کشف رود انجام داده است.

پذیرش ۳ هزار وسیله نقلیه در بازار خودرو

حسن کلیدری، مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در نشست خبری گفت: بازار خودرو در ماه های گذشته با ظرفیت موجود در ضلع جنوبی جمعه بازار قدیم شناسایی شد؛ این زمین با کاربری فضای سبز بود و با توجه به موقعیتی که داشت مجاب به راه اندازی مجدد شدیم.

در جمعه ها بیش از سه هزار خودرو در این بازار پذیرش می‌شود که شرایط ایمنی برای شهروندان دارد.

زمینی در شهرک شیرین پیش بینی شده و امیدواریم کلنگ آن تا پایان سال به زمین زده شود.

این بازار نیاز به مطالعات دارد و اگر مطالعات به درستی صورت گیرد این بازار سال آینده به محل جدید خود خواهد رفت.

نگاه مدیریت شهری این است که چند کاربری داشته باشد و غیر از خودرو، در دیگر روزها نیز کالاهای دیگر به عرضه مردم شهر برسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن