پایتخت فرهنگ اسلامی

خدمت رسانی به زائران روشندل در حرم مطهر رضوی

کد خبر : 60646

مسئول زلال رضوان معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت:خدمت جدید آستان قدس رضوی که کمتر از یک سال است که از اجرای آن میگذرد ارائه خدمت به زائران روشندلی است که در زمان تشرف به حریم ملکوتی امام رئوف همراهی با خود ندارند.

در این طرح همکاران انتظامات با واحد زلال رضوان تماس میگیرند و اطلاع میدهند که نابینای فاقد همراه، نیازمند مشایعت خادمیار است و چنانچه تشرف گروهی روشندلان معزز نیز از قبل اعلام شود شرایط لازم برای تدارک تشرف گروهی در غالب طرح توانیابان نیز میسر خواهد بود.
عرفان قائنی ثانی در ادامه افزود:خادمیار نیز موظف است از ابتدای تشرفِ روشندل تا پایان زیارت،با وی همراه باشد و او را به رواق ها و صحن های درخواستی زائر نابینا ببرد و در پایان نیز موظف است او را تا جایی که وی را تحویل گرفته است همراهی کند.

وی تصریح کرد: خادمیاران به هیچ وجه اجازه ندارند نابینا را به هتل یا محل اقامت ببرند و این خدمت فقط در حرم مطهر و حریم حرم در موقعیت خروجی ها انجام پذیر است.

در ادامه مسئول کتب انوار اداره کفشداری حرم مطهر نیز در این رابطه گفت: در حرم مطهر رضوی ۸ مخزن کتاب با عنوان (بیت انوار)وجود دارد که کتب ویژه روشندلان نیز در این مخازن موجود می باشد.

طالب خوش نویس گفت:این مخازن واقع در ورودی باب الجواد، ورودی باب الرضا،شمال شرقی صحن آزادی مسجد گوهرشاد دارالسیاده، جنوب شرقی صحن انقلاب دارالحجه و رواق حضرت معصومه است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد:کتاب های ویژه روشندلان با توجه به نیاز سنجی انجام شده شامل بخش هایی از قرآن، مفاتیح، منتخب ادعیه، جوشن صغیر،جوشن کبیر و….است.
خوش نویس در پایان افزود: در حال حاضر حدود ۱۸۰ دوره کتاب ویژه روشندلان در حرم مطهر امام رضا(ع) موجود است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن