پایتخت فرهنگ اسلامی

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی اعلام کرد:

ثبت بیش از ۵۴ هزار بازدید در تعطیلات نوروز۱۴۰۱ از مو‌زه‌های رضوی

کد خبر : 45390

معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ثبت بیش از ۵۴ هزار بازدید زائران وگردشگران طی تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از موزه‌های رضوی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، مهدی قیصری‌نیک، این تعداد را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته دارای رشد ۱۰۱ درصدی عنوان کرد.

وی با اشاره به استقبال بیش از ۲۷ هزار بازدید کننده تنها در ۵ روز نخست سال جاری از موزه‌های رضوی، این حجم از استقبال را ناشی از وجود آثاری از میراث ارزشمند شیعه در ۱۶ گنجینه موزه‌های آستان قدس رضوی و بهتر شدن شرایط کرونایی کشور عنوان کرد.

قیصری‌نیک همچنین به رشد ۶ برابری بازدید از موزه‌های رضوی طی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت بیش از ۴۵۴هزار نفر از گنجینه‌های مختلف موزه‌های رضوی بازدید داشته‌اند که این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۹ در شرایط درگیری بخش‌های مختلف جامعه با کرونا، رشد ۵۰۱ درصدی را شامل شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ساعات بازدید از موزه‌های رضوی در ایام تعطیلات نوروزی، این امر را زمینه‌ای برای تسهیل بازدید زائران در ساعات مختلف روز عنوان کرد.

گفتنی است مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی واقع در حرم امام رضا (ع) به‌ عنوان بزرگ‌ترین مجموعه موزه‌ای کشور، با گنجینه‌هایی ارزشمند از اشیای تاریخی و انواع هنرها و صنایع دستی یکی از بزرگترین و غنی‌ترین مجموعه‌های موزه‌ای در ایران محسوب می‌شود که با دارا بودن تزئینات و معماری دوره اسلامی و آثار گران‌بها جزء جاذبه‌های گردشگری مهم مشهد مقدس شناخته شده و در ایام مختلف علاقه‌مندان زیادی از آن بازدید می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن