زندگی

چگونه به او بگویم دوستت دارم؟

زبان دوم عشق را یاد بگیریم!

کد خبر : 59344

مردی میانسال درحالی که ظاهر مرتب و آراسته ای داشت وارد اتاق مشاوره شد و بعد از نشستن و کمی مکث پرسید .شما چه کاری انجام میدهید؟

من مدتهاست که می‌خواهم این را از یکی بپرسم که بعد از ازدواج چه بر سر عشق می اید؟
او گفت من سه بار ازدواج کردم و هر باز قبل از ازدواج اوضاع عالی بود اما بعد از ازدواج همه چیز از خراب میشد.

او گفت بار اول از ازدواجم حدود ده سال طول کشید .بار دوم سه سال و بار آخر تقریبا شش سال..واقعا مشکل چیست!؟

واقعا پس از ازدواج چه بر سر عشق می اید؟

نویسنده: فرزانه پیرو احمدی لنگرودی– کارشناس ارشد مشاوره خانواده

صبح مشهد- زنده نگه داشتن عشق در ازدواج یک مسئله جدی است .اگر می‌خواهیم به طور موثری ابراز عشق کنیم باید زبان اصلی عشق همسرمان را یاد بگیریم .

بیایم با یه مثال مطلب رو باز کنیم ..ما در دنیایی که داریم زندگی می‌کنیم چند گروه عمده زبان داریم .زبان ژاپنی ،چینی،انگلیسی،آلمانی و ….اکثر ما با زبان والدین خود بزرگ می‌شویم که به آن زبان مادری می‌گوئیم. بعدا با تلاش بیشتر سعی در آموختن زبانهای دیگر میکنیم که برقراری ارتباط با افراد دیگر برایمان راحتر باشد .

در حوزه عشق نیز همین گونه است .زبان عشق عاطفی شما و زبان همسرتان ممکن است به اندازه زبان آلمانی و ایرانی با هم فرق داشته باشه .هر چقد شما سعی کنید عشقتون رو به زبان ایرانی به همسر آلمانی خود ابراز کنید او متوجه نخواهد شد.

طبق صحبت‌های آن مرد از سه ازدواجش و اینکه از عشق خود سخن می‌گفت ولی همسرش او را نمیفهمید .

به ندرت زن و شوهری زبان عشق یکسانی دارند .افراد عشق و محبتشان را ابراز می‌کنند اما پیام را دریافت نمی‌کنند چون آن را به زبان دیگری ارسال می‌کنند.

وقتی ما زبان اصلی عشق را کشف کنیم و زبان اصلی عشق خود را بشناسیم و زبان اصلی عشق همسرمان را درک کنیم و با آن حرف بزنیم کلید ازدواج پایدار و پرمهر را کشف کرده ایم و پس از ازدواج عشق از بین نمی‌رود ،اما برای زنده نگه داشتن عشق باید تلاش کنیم و زبان دوم عشق را یاد بگیریم .

ادامه دارد…

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن