شهری

همزمان با هفته منابع طبیعی انجام شد

درختکاری به یاد بود شهداء در شهرکها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی

کد خبر : 57816

همزمان با هفته منابع طبیعی مراسم درختکاری با شعار « به یاد هر شهید درختی بکاریم » در شهرک صنعتی کاویان با حضور جمعی از مقامات استانی و شهرستانی در راستای ” پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت ” برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت : از پنج هزار و ۷۴۱ هکتار مساحت عملیاتی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان ۹۲۰ هکتار به فضای سبز اختصاص یافته که با رشد این مهم دستیابی به صنعت سبز و مهارآلاینده های صنعتی که از اهداف اصلی این مجموعه است تحقق می یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی؛ «جعفر فرشچی طوسی» در مراسم کاشت نهال در شهرک صنعتی کاویان به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود : ازکل مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و ۷۷۱ هکتار به واحدهای صنعتی اختصاص یافته و بقیه اراضی باقیمانده نیز برای ساخت واحدهای تولیدی ، کار گاهی ، صنفی صنعتی واگذار خواهد شد.

وی اظهار کرد : از ابتدای امسال تاکنون کاشت ۵۵۰۰ اصله درخت و ۱۳۰۰۰ اصله درختچه که مجموعاً بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ اصله انواع درخت ، درختچه زینتـی و کم مصرف از نظر آب که حـدود ۷ هکتار فضای سبز جدید در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی کاشته و ایجاد شده است.

فرشچی بیان نمود : با توجه به خشکسالی و کمبود بارندگی طی چند سال اخیر با تجهیز فضاهای سبز شهرک‌ های صنعتی به آبیاری تحت فشار و قطره ای ۱۲۰۰ کیلومتر لوله و تجهیزات مورد نیاز را تأمین نموده و همچنین کاشت گونه های گیاهی مقاوم و مناسب در این شهرک ‌ها و نواحی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۷۰ درصد فضای سبز شهرکها و نواحی صنعتی این استان به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره ای مجهز شده و برنامه ریزی برای استفاده مجدد از پساب تصفیه شده در آبیاری درختان و فضای سبز در حال انجام است .

در ابتدا مراسم غرس نهال با اهدا لوح تقدیر از واحدهای صنعتی پیشرو در توسعه درختکاری و فعالیتهای زیست محیطی ، کارکنان منتخب فضای سبز شهرک صنعتی کاویان، تشکر و قدردانی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن