شهری

جشن کودکان مبتلا به دیابت در مشهد برگزار شد/ تولد ۶ سالگی مفتاح

کد خبر : 22836

جشن کودکان مبتلا به دیابت به مناسبت گرامی داشت هفته ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی یکشنبه عصر در تالار عباس زادگان مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد،  این همایش با حضور تعداد زیادی از کودکان مبتلا به دیابت و مادران آنان، زیر پوشش انجمن آموزش و اطلاع رسانی دیابت مفتاح برگزار شد.
مدیر عامل انجمن آموزش و اطلاع رسانی دیابت مفتاح در سخنانی گفت: این موسسه به عنوان یک سازمان مردم نهاد غیر سیاسی، غیر انتفاعی و داوطلبانه به همت والدین یک کودک دیابتی و همراهی برخی از پزشکان خیرخواه از سال ۱۳۹۲ رسما فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده است.
فرامرز نیک بین افزود: هدف از تاسیس این موسسه، آموزش، اطلاع رسانی و کنترل دیابت در عموم مردم به ویژه کودکان مبتلا به دیابت است و این موسسه رویکرد درمانی نداشته و فقط فعالیت های اطلاع رسانی و آموزشی را دنبال می کند.
وی ادامه داد: انجمن آموزش و اطلاع رسانی دیابت مفتاح هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ هزار عضو دارد که بیشتر آنان کودکان مبتلا به دیابت یا همان وابسته به انسولین هستند.
وی برگزاری سمینارهای مختلف آموزشی و ترویجی پیرامون دیابت، تدوین استانداردهای آموزشی یا ترویجی جهت افراد مبتلا به دیابت و جامعه پزشکی و پیراپزشکی، حمایت از مددجویان دیابتی به ویژه کودکان از طریق مشاوره رایگان و آموزش و تربیت مدرس دیابت جهت ارتقاء سطح دانش متخصصان را از محورهای فعالیت انجمن دیابت مفتاح برشمرد.
نیک بین بیان کرد: این انجمن با برگزاری کلاسهای متعدد آموزش مادر محور تاکنون سعی داشته است که به عنوان یک مرکز مردم نهاد در کنار بخش پزشکی بتواند بسیاری از خلاءهای آموزشی پیرامون بیماری دیابت در نظام سلامت کشور را پر نماید.
وی خاطر نشان کرد: کنفرانس بازآموزی تازه های دیابت کودکان، کارگاه آموزشی خودپایشی قند خون، برگزاری غربالگری دیابت در ادارات، اجرای طرح ملی کمپین ملی روبان آبی در مشهد، برگزاری دوره ویژه ناشنوایان مبتلا به دیابت ، برگزاری دوره آشنایی با پمپ های انسولین و دستگاههای مانیتورنیک قند خون، ارائه مشاوره رایگان در زمینه های تغذیه و روش های تزریق انسولین توسط مدرسان از جمله برنامه ها و فعالیت های انجمن دیابت مفتاح از زمان تاسیس تاکنون به شمار می روند.
گفتنی است، فرامرز نیک بین به همراه همسر خود فرشته امانت که به مامان امانت بین بچه ها معروف است، سازمان مردم نهاد مفتاح را تاسیس و تاکنون منشا خدمات موثری در زمینه آموزش، کنترل و خود مراقبتی برای مادران کودکان مبتلا به دیابت داشته اند.

جشن کودکان مبتلا به دیابت با اجرای برنامه های شاد و مفرح و هم چنین ارائه مطالب آموزشی و اطلاع رسانی با حمایت خیرین این مجموعه از جمله مهربانوان شهرمان خانم ها کلاهان، استودیو سحر سالاری و جمعی دیگر به مناسبت ششمین سال تاسیس مفتاح برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن