شهری

شمار دانش آموزان خراسان رضوی ۶۰ هزار نفر افزایش یافت

کد خبر : 23261

شمار دانش آموزان استان خراسان رضوی برای سال تحصیلی جدید نسبت به سال قبل بیش از ۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز سه شنبه در نشست خبری گفت: پیش بینی می شود جمعیت دانش آموزی استان با احتساب مراکز پیش دبستانی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برسد.

به گزارش صبح مشهد، قاسمعلی خدابنده افزود: بیشترین افزایش جمعیت دانش آموزی در حاشیه شهر مشهد، شهر جدید گلبهار و در حاشیه شهرهای بزرگ مانند سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه بوده است.

وی اظهار داشت: از نظر رشد جمعیت دانش آموزی در مشهد نیز منطقه تبادکان با حدود ۹ هزار دانش آموز، ناحیه هفت با ۷۵۰۰ و ناحیه یک با حدود هفت هزار دانش آموز جدید به ترتیب بیشترین افزایش شمار دانش آموزان را داشته اند.

وی در باره پیش بینی فضاهای آموزشی برای دانش آموزان جدید نیز گفت: بخشی از این دانش آموزان به کلاس های موجود می روند و بخشی نیز که حدود ۲۰ درصد هستند نیاز به کلاس جدید دارند که با توجه به نبود امکان برای افزایش تعداد کلاس ها در برخی مدارس از کانکس برای حل این مشکل استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برای این منظور ۲۰ کانکس به عنوان کلاس درس در مناطق حاشیه شهر، روستای رضویه، تبادکان و مدارس عشایری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این استان برای سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۶ هزار معلم مواجه‌ است اظهار داشت: تعدادی از این کمبود از طریق جذب نیروهای حق‌ التدریس، نهضت سوادآموزی و مراکز پیش دبستانی جبران خواهد شد.

وی گفت: هزار و ۲۰۰ شکایت در روند ثبت نام مدارس استان دریافت و رسیدگی شد که این تعداد معادل یک دهم درصد شمار جمعیت دانش آموزان استان است و ۳۷ شکایت نیز از مدارس غیر دولتی استان دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت.

خدابنده در باره بدهی آموزش و پرورش نیز افزود: بخشی از این بدهی‌ها، مربوط به نیروهای حق التدریس، بخشی مربوط به پاداش پایان خدمت و بخشی دیگر مربوط به نیروهای خرید خدمات و سایر بدهی هاست که در مجموع به ۱۵۰۰ میلیارد ریال می رسد.

وی در زمینه رتبه‌ بندی معلمان هم گفت: این امر پروسه‌ زمان‌ بر و نیازمند ۱۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که باید هر ۶ ماه یکبار از نیروها، آزمون کتبی و شفاهی گرفته شود و وزارت آموزش و پرورش تدابیری برای تأمین بودجه و اجرایی کردن آن اندیشیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در باره لباس‌ فرم مدارس نیز اظهار داشت: با توجه به شرایط متفاوت معیشتی مردم، بر لباس‌ های فرم مدارس نظارت داریم و این لباس را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار می‌ دهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن