اقتصادی

درحاشیه پانزدهمن نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق مشهد صورت گرفت:

امضای تفاهم‌نامه ۳هزارمیلیارد ریالی برای توسعه صنعت برق شرق کشور 

کد خبر : 47600

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد از امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی درحاشیه نخستین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق مشهد در صنعت آب و برق شرق کشور خبرداد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد ،سعیدصیفی خاطرنشان کرد:این مبلغ بخشی از تفاهم های انجام شده در سمینار تخصصی رویدادهای فن آورانه در صنعت آب و برق کشور میباشد که درحاشیه نمایشگاه بین المللی برق مشهدکه در حال برگزاری است ،به امضا رسید.

وی افزود:در این رویداد قریب به ۲۰۰ سرمایه گذار علاقه مند در حوزه آب و برق و ۵۰ شرکت دانش بنیان دارای فن آوری های نوین با محوریت بهینه سازی مصرف آب و برق گرد هم آمده اند.

به گفته صیفی ،در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده برنامه ریزان و برگزار کنندگان پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق مشهد در راستای تحقق شعار سال با دعوت از شرکتهای دانش بنیان و سرمایه گذاران زمینه ارتباط فی مابین ایده های فن آورانه و دانش بنیان و سرمایه گذاران را فراهم نموده اند که در این راستا تنها در روز اول این رویداد ۳۰۰۰ میلیارد ریال تفاهم نامه قطعی فی مابین شرکتهای دانش بنیان و سرمایه گذاران منعقد شد.

وی اضافه کرد: همچنین مذاکرات اولیه برای تفاهم نامه هایی با سرجمع مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد ریال نیز در حال انجام میباشدکه امیدواریم تا روز انتهایی این نمایشگاه به سقف ۵۰۰۰ میلیارد ریال تفاهم نامه با محوریت صنایع دانش بنیان آب و برق شرق کشور دست پیدا کنیم .

رییس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران یادآور شد:از دیگر دست آوردهای روز اول همایش، توافق برای احداث کارخانه نوآوری« big data »در پارک نیرو با همکاری شرکت آبفای خراسان رضوی، مرکز توسعه فناوری برق و انرژی و صندوق نوآوری و شکوفایی و شتابدهنده لیان بوده که امیدوارم در اسرع وقت اجرایی شده و به بهره برداری برسد .

وی اظهار داشت:پانزدهمین نمایشگاه بین المللی برق مشهد از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۷ تیر ماه سالجاری با حضور ۸۰ شرکت توانمند ایرانی در فضایی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع در محل نمایشگاه بین المللی مشهد در حال برگزاری بوده و تا کنون مورد استقبال گسترده متخصصین امر نیز واقع شده است.

صیفی گفت: این رویدادها با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری ، وزارت نیرو ، صندوق نوآوری و شکوفایی ، استانداری های خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی و گلستان ، شرکتهای آب و برق استانهای مذکور ، پژوهشگاه نیرو و پارک علم و فن آوری خراسان رضوی در حال برگزاری است که لازم میدانم از تشریک مساعی همه عوامل برگزاری آن سپاسگزاری کنم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن