اخبار مهمدانش و فناوری

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای منتظری مشهد: امیدوارم دغدغه های مجمع خیرین ملی و کشوری شود

کد خبر : 22107

عضو هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در نشست خبری مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ و رئیس خوشبختانه تشکیلات دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به نحوی است که به صورت شبکه‌ای کار می‌کند که این میتواند نقش موثری در نقش آموزش داشته باشد و همچنین تنها دانشگاهی هستیم که از هدف اصلی آموزش مهارت‌های فنی خود خارج نشده‌ایم.
به گزارش صبح مشهد، محسن حداد سبزوار روز چهارشنبه در نشست خبری که با موضوع «مهارت آموزی در جهت پیشگیری از بیکاری و معضلات ناشی از آن» در سالن اجتماعات این مجمع برگزار شد، اظهار کرد هرم نیرو‌ کار در کشور ما به دلیل سیاست‌های اشتباه جامعه، مدرک گرایی و گسترش آموز‌ش های عالی معکوس شده است به طوری که در شرایط عادی باید به ازای هر ۱۰ کارگرماهر یک تکنسین، به ازای هر ۵ مهندس یک تکنسین و به ازای ۵ مهندس یک کارشناس ارشد باید داشته باشیم.

تصریح کرد: متاسفانه امکانات موجود در دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای کم و یا مربوط به سال‌های گذشته می باشد لذا یکی از مواردی که باعث تشکیل مجمع شد استفاده از کمک‌های مردمی و خیرین در راستای نوسازی و اشتغال جوانان است. امیدواریم دغدغه‌ای که در این مجمع شروع شد تبدیل به دغدغه ملی و اجتماعی شود.
تصریح کرد: در زمان گذشت نیرو‌هایی که در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آموزش می دیدند امنیت شغلی داشته و جذب سیستم آموزشی فنی‌وحرفه‌ای شده با این وجود از زمانی که دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای زیرمجموعه وزارت علوم شد بحث امنیت شغلی ازبین رفت و فارغ التحصیل ما یک فارغ التحصیل آزاد است. لذا یکی از رسالت‌های ما این است که تربیت دبیر فنی‌وحرفه‌ای به سیستم آموزشی بازگردد.
وی با اشاره به تاثیر تغییرات تکنولوژی بر روی مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای، خاطرنشان کرد: تغیرات تکنولوژی به گونه‌ای است که باید سیستم آموزشی فنی‌وحرفه‌ای بازنگری شود که در این خصوص دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای از به روز رسانی علوم سال گذشته را در دستور کار خود قرار داده که آموزش‌ها با توجه به نیاز جامعه تدریس شود.
وی ادامه داد: از ابتدای وارد شدن رشته دکتری در کشور بیش از ۹۰ هزار فارغ التحصیل داشته‌ایم که کمتر از ۳۰ درصد این آمار جذب بازار کار شده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن