اقتصادی

احتمال افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان

کد خبر : 50429

وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار می‌رود سقف وام نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ به ۵۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت نیز افزایش یابد تا قدرت مالی ساخت و ساز بالاتر برود.

به گزارش صبح مشهد، مهرداد بذرپاش در جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با موضوع پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت سالانه یک میلیون مسکن، درباره تأمین زمین و اراضی موردنیاز برای این هدف‌گذاری افزود: بخشی از زمین ها در مالکیت وزارتخانه و شهرهای جدید است اما مطابق قانون جهش تولید مسکن سند بخش دیگر باید به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

بذرپاش با تأکید بر این‌که کار حوزه مسکن در چند بخش انجام می‌شود، گفت: بیش از ۲۰۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام باقی مانده که درصد پیشرفت‌های مختلف دارد و تعدادی از آن ها تا پایان سال از طریق منابع صندوق ملی مسکن تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهر جدید پرند خاطرنشان کرد: یکی از بحران‌های موجود، مسکن‌هایی است که مردم وجه آن را پرداخت کرده اما هنوز تحویل نگرفته اند؛ این درحالی است که منابع آن صرف زیرساخت‌ها شده، بنابراین تأمین منابع را به‌صورت واریز ۱۰ همت به صندوق ملی مسکن می‌طلبد تا بخشی از آن برای مسکن مهر و بخش دیگر برای ما به التفاوت و جبران کسری سود بانک‌ها صرف شود که در این زمینه تکمیل مسکن‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت ساخت، در دستور کار است.

بذرپاش با اشاره به بخش واگذاری زمین و ساخت واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر، زمین ۲۵۰ متری و در روستاها زمین ۵۰۰ متری داده می‌شود که این متراژ بسته به شرایط قابل تغییر است. از سوی دیگر با ارائه تسهیلات بانکی، ساخت و ساز افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود سقف وام از ۳۵۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و زمان بازپرداخت نیز بیشتر شود تا قدرت مالی بیشتری به اشخاص برای ساخت و ساز داده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن