اجتماعیاسلاید شومشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

ریشه تشیع در ایران قدمت تاریخی دارد/ شیعه و سنی در وحدت آفرینی دنیای اسلام بکوشند

کد خبر : 11151

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه اتصال بین سوری‌ها و عراقی‌ها توطئه آمریکایی‌ها را خنثی کرد، گفت: امروز اتوبان مقاومت از تهران شروع می‌شود و تا موصل، دمشق، بیروت و مدیترانه ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش صبح مشهد، علی‌اکبر ولایتی در هفتمین بازار فیلم اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون اسلامی ابتدا با خواندن چند بیت از ابیات رودکی و جامی اظهار کرد: ترکیب عربی در ابیات فارسی بسیار است.
وی در ادامه به حضور امام رضا(ع) در ایران اشاره و اظهار کرد:  یک عده سطحی‌نگر تصور می‌کنند، تشیع به چند قرن گذشته برمی‌گردد در حالی که قدمت تشیع به قدمت تاریخ اسلام است.
وی ادامه داد: حضور امام رضا(ع) در مرو سبب شد، محبت اهل بیت در ایران روی خط درست تشیع دوازده امامی بیافتد. به طور مثال در مازندران اهل زیدیه به شیعه اثنی‌عشری گرویدند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه سفر امام رضا(ع) به مرو با همراه شدن ۲ تا ۳ هزار نفر از علویان صورت گرفت، ادامه داد: امام رضا(ع)  شیعه را اثبات کردند و کاری که امروز  شما  انجام می‌دهید تبلیغ غدیر و رسالت است.

ولایتی در ادامه با اشاره به نقش بازار فیلم اسلامی در تحکیم‌ وحدت میان مسلمانان، عنوان کرد: این برنامه با توجه به مشارکت برادران اهل سنت و شیعه،  وسیله‌ای برای وحدت بیشتر در جهان اسلام به شمار می‌رود و رمز موفقیت اسلام در طول تاریخ نیز همین موضوع بوده است.
وی با بیان اینکه امروز پیروزی مسلمین اعم از شیعه و سنی در منطقه ما از مسلمات تاریخ معاصر است، افزود: به برادران عراقی در آزادی موصل از شر عوامل تروریستی داعش تبریک می‌گوییم. ریشه داعش به بعثی‌های عراق بازمی‌گردد که خدا، دین و آخرت را نمی‌شناسند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل همچنین با اشاره به اینکه اتصال بین سوری‌ها و عراقی‌ها توطئه آمریکایی‌ها را خنثی کرد، گفت: امروز اتوبان مقاومت از تهران شروع می‌شود و تا موصل، دمشق، بیروت و مدیترانه. ادامه پیدا می‌کند. آمریکایی‌ها به دنبال این بودند تا از تحقق این اتفاق جلوگیری کنند اما موفق نشدند.
وی اضافه کرد: ترامپ با تمام هوچی‌گری که دارد، فکر می‌کند اینگونه می‌شود با دنیا تعامل کرد بنابراین از حکام سعودی پول تلکه کرده و به نفع آنها حرف می‌زند. رئیس جمهور آمریکا باید بداند که مردم حقیقی این منطقه اعم از سنی و شیعه زیر بار حکومت تضعیف شده آمریکا نخواهند رفت.
ولایتی با تاکید براینکه انزوای آمریکا در جهان، چه در بین غربی‌ها و سایر اعضای شورای امنیت و چه جهان اسلام به تدریج بیشتر خواهد شد، افزود: مسلمانان از تهدیدهای بدون پشتوانه ترامپ هراسی ندارند.
وی با بیان اینکه عراق توانسته آمریکایی‌ها را اخراج کند، عنوان کرد: آمریکایی‌ها زمانی که به عراق حمله کردند تصور می‌کردند، می‌توانند همچون عصر استعمار که انگلیس یک نایب‌السلطنه در هندوستان سرکار گذاشت، در عراق نیز یک نایب‌السلطنه قرار دهند اما با غیرتی که مردم عراق از خود نشان دادند، آمریکایی‌ها را از عراق بیرون کردند.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با تاکید براینکه آمریکایی‌ها در سوریه نیز توفیقی نخواهند داشت، گفت: مردم و ارتش سوریه موفق خواهند شد و‌ در یمن نیز هرچه جنایات آمریکا بیشتر شود، مردم این کشور متحدتر می‌شوند.
وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه آینده از آن مسلمانان ‌و ‌جهان اسلام است، یادآور شد: این مهم در سایه وحدت امت اسلامی و پرهیز از تفرقه میسر می‌شود.
ولایتی همچنین تاکید کرد: امروزه زنجیره مقاومت از تهران آغاز می‌شود، از بغداد عبور می‌کند، به موصل می‌رسد و از آنجا به دیرالزور، رقه، دمشق، بیروت و مدیترانه می‌رسد، حساس‌ترین قلمرو مسلمانان است.
وی با بیان اینکه این زنجیره روز‌به‌روز قوی‌تر می‌شود، گفت: زنجیره مقاومت پشتیبان فلسطین خواهد بود و قطعا فلسطین پیروز می‌شود. امیدواریم همه ما توفیق داشته باشیم در آن روز در مسجدالاقصی به امامت رهبر معظم انقلاب نماز وحدت اقامه کنیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن