استانی

برداشت پسته از باغهای گناباد آغاز شد

کد خبر : 47984

مدیر جهادکشاورزی گناباد گفت: برداشت پسته از ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار باغهای بارور این شهرستان از امروز آغاز شد.

رمضانعلی قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار صبح مشهد افزود: از مجموع هفت هزار و ۸۰۰ هکتار باغ پسته در شهرستان گناباد ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری افزون بر ۶ هزار تن پسته خشک در این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش دو برابری برداشت محصول پسته در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل در گناباد ادامه داد: برداشت پسته تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و ۹ ترمینال فرآوری پسته به صورت بهداشتی در نقاط مختلف شهرستان عملیات فرآوری را انجام می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: رقم غالب پسته شهرستان گناباد، پسته بادامی سفید است و ارقام دیگر نظیر احمد آقایی، اکبری، فندقی و کله قوچی هم در این شهرستان کشت می شود و مناطق عمده کشت این محصول در منطقه برگز، عمرانی و روستاهای پسکلوت بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

قاسمی با اشاره به درآمد سالانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی باغهای پسته گناباد افزود: محصولاتی چون پسته، زعفران و گیاهان دارویی به دلیل نیاز به آب کم و درآمد زیادی که از آن به دست می‌آید می‌توانند جایگزین مناسبی برای انواع محصولات کشاورزی باشند.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گناباد هم با اشاره به اشتغال زایی مستقیم پنج هزار نفر در باغهای پسته این شهرستان گفت: برداشت پسته زمینه اشتغالزایی برای بیش از ۱۲۵ هزار نفر- روز کار در مدت برداشت را در شهرستان فراهم کرده است .

علی موذنی افزود: توسعه و ترویج و تولید محصولات خشکباری به ویژه بادام و پسته می تواند در کاهش مصرف آب، پایداری تولید، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان مفید واقع شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن