استانی

برف و کولاک جاده ریوش – نیشابور را بست

کد خبر : 36749

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده ریوش – نیشابور در محدوده اداره راهداری کاشمر به دلیل بارش برف و وقوع کولاک تا اطلاع بعدی بسته است.

صبح مشهد– ابراهیم نصری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف در جاده‌های قوچان- درگز در محدوده گردنه امام قلی، سبزوار- بردسکن، تربت حیدریه – باغچه و حوزه راه‌های شهرستان کاشمر به ویژه در محدوده ریوش موجب لغزندگی سطح جاده‌ها شده است.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، بارش باران در شهرستانهای نیشابور، فیروزه، احمدآباد و کاشمر سطح جاده‌ها را لغزنده کرده و تردد جاده‌ای در این مناطق را تحت تاثیر قرار داده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد بارش برف و باران که از امروز پنجشنبه به صورت پراکنده در استان خراسان رضوی آغاز شد فردا، جمعه و شنبه آینده شدت گرفته و بر وسعت آن افزوده می‌شود.

بر این اساس فردا جمعه در اغلب مناطق خراسان رضوی بارشها به صورت باران و برف و در جاده‌های کوهستانی به صورت کولاک رخ خواهد داد و در نیمه جنوبی استان نیز جاری شدن رواناب نیز پیش‌بینی شده است.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن