استانیاسلاید شو

۳۲ نفر در سوانح رانندگی گناباد جان باختند

کد خبر : 58050

رییس پلیس راه گناباد گفت:‌ ۳۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده های این شهرستان طی سال گذشته جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح مشهد، سرگرد مجتبی زنگویی روز دوشنبه در حاشیه بازدید نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان از پلیس راه گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ تعدادی از این افراد در برخی جاده های دو بانده و از جمله جاده دوبانده گناباد به قاین کشته شدند و برخی از این متوفیان هم رانندگان و سرنشینان خودروهای حمل سوخت قاچاق بودند.

وی بیان کرد: جاده گناباد – قاین با توجه به وضعیت فعلی و دوطرفه بودن، حادثه خیزترین جاده شهرستان گناباد است، به طوریکه بخش زیادی از سوانح جرحی و حتی منجر به فوت پارسال در این مسیر اتفاق افتاده است، لذا توجه بیشتر مسوولان به سرعت بخشی تکمیل اعتبار دوبانده سازی این جاده مورد تاکید است.

رییس پلیس راه گناباد افزایش سرعت و سبقت غیرمجاز را از جمله عوامل بروز حوادث در جاده های این شهرستان برشمرد و تصریح کرد:‌ گشتهای پلیس راه در تمام طول شبانه روز و حتی شب در محورهای ۲ طرفه حضور پرنگ دارند و با متخلفان سرعتهای غیر مجاز برخورد و در موارد لزوم خودروهای آنها به دستور مراجع قضایی توقیف می شود.

زنگویی ادامه داد:‌ افزایش سوانح جاده ای خودروهای حامل سوخت قاچاق به معضلی اساسی در این شهرستان تبدیل شده است و مسوولان ذیربط باید با حساسیت بیشتری با این معضل برخورد کنند.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن گناباد در نقطه ورودی استان خراسان رضوی از مسیر استانهای جنوبی و مسیر دسترسی به استان سیستان و بلوچستان، معضل تردد خودروهای قاچاق سوخت از این مسیر دامان این شهرستان را نیز گرفته است.

رییس پلیس راه گناباد بدون توضیح بیشتر در این زمینه افزود:‌ با توجه به همزمانی تعطیلات نوروز سال جاری با ماه مبارک رمضان، میزان سفرهای نوروزی در جاده های شهرستان گناباد کاهش یافته است و از ابتدای این تعطیلات چهار سانحه جرحی در جاده های گناباد رخ داده است.

وی با بیان اینکه پنج نفر در تصادفهای جاده ای تعطیلات نوروزی سال گذشته در شهرستان گناباد جان خود را از دست دادند، گفت:‌ از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون حادثه منجر به فوت در محورهای این شهرستان گزارش نشده است.

تعریض و ۲ بانده سازی جاده های گناباد و بجستان اولویت است

نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان نیز به خبرنگاران گفت:‌ با توجه به موقعیت گناباد و بجستان از نظر قرار داشتن در نقطه ورودی استان خراسان رضوی از استانهای جنوبی و مرکزی کشور برخی ازجاده های این شهرستانها از جمله حد فاصل گناباد به بجستان و گناباد به قائن دوطرفه است و با توجه به بروز سوانح جاده ای بازنگری در تعریض و سرعت بخشی در دوبانده شدن آنها باید اولویت مسوولان قرار گیرد.

هادی محمدپور گفت:‌ دوبانده سازی این جاده ها و از جمله گناباد به قاین در مصوبه های سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در اردیبهشت ماه سالجاری مورد توجه قرار می گیرد تا با تخصیص اعتبار لازم شاهد سرعت بخشی در تکمیل آن باشیم.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن