یادداشت روز

وزارت بازرگانی و احیای ساختاری که انحلال آن گوش شنوایی نداشت!

کد خبر : 47462

نویسنده: محمد حسین روشنک

خوشبختانه یکی از دستکاری‌ها در ساختار اقتصادی کشور، سرانجام بعد از ۱۳ سال، نزدیک به ابطال است.

صبح مشهد– سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ که موضوع ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنعت و معدن مطرح بود، بار‌ها نوشتند، نوشتیم و گفتند و گفتیم ، این اقدام اشتباه و غلط را متوقف کنید متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

از اردیبهشت ۱۳۹۰ که ادغام تصویب شد تا کنون نیز دیگران بسیار در برگشت از ادغام نوشتند و گفتند، بنده هم در بیش از صد یادداشت و مصاحبه، منتشر شده در رسانه ها و ده‌ها سخنرانی بویژه در جلسات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و خارج از اتاق گفتم ادغام وزارت بازرگانی اقتصاد کشور را نابود خواهد کرد .

آن زمان به دولت و مجلس و جمعی از فعالین اقتصادی که طرفدار حذف نام وزارت بازرگانی بودند، گفتیم اقتصاد کشور را نابود نکنید، اما متأسفانه ذینفعانی که صاحب اختیار نیز بودند قبول نمی‌کردند اما حالا پس از۱۳ سال به اشتباه بزرگ خود پی برده و متوجه شده اند ادغام خسارت‌های سنگینی به اقتصاد کشور تحویل نموده لذا خوشبختانه مجبور شدند تصمیم بگیرند وزارت بازرگانی (تجارت) احیا شود.

اکنون خدا را شکر می‌کنم که پس از ۱۳سال از تصویب قانون ادغام وزارت بازرگانی ( تجارت)، در وزارت ها صنعت و معدن و کشاورزی ، باطل بودن دستکاری در ساختار مدیریت تجارت کشور به همگان آشکار گردیده، تأسیس مجدد وزارت بازرگانی ( تجارت ) در دستور کار قرار گرفته که باعث خوشحالی بسیاری از فعالین اقتصادی بویژه حوزه تجارت شده است.

امید وارم همکارانم در اتاق بازرگانی و کانون کارآفرینان خراسان رضوی در آینده بخشی از پیگیری ها و استدلال های که از سال ۱۳۸۸ در مخالفت با آن ادغام نوشته و یا در کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی گفته ام را به صورت تجمیع شده در اختیار علاقمندان قرار خواهم دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن