شهری

آماده سازی بیش از ۴ هزار پارکینگ دائم و موقت در دهه پایانی صفر

کد خبر : 48846

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از آماده باش بیش از چهار هزار پارکینگ دائم و موقت در دهه پایانی صفر در سطح شهرمشهد خبرداد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، سید خلیل منبتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: استقبال و ورود زائرین، مدیریت حمل و نقل داخل شهر، بدرقه و خروج زائرین از مراحل فعالیت‌های ما دردهه پایانی صفر است و با هم افزایی و هماهنگی بین شهرداری و پلیس راهور تلاش می‌کنیم فرصت مناسبی را برای زائرین علی بن موسی الرضا فراهم آوریم.

وی در ادامه با بیان اینکه تسهیل حداکثری تردد پیاده در اطراف حرم از مبناهای مهم حوزه حمل ونقل است افزود: پارک سوار یکی از برنامه‌ها و طرح‌های مهمی است که در دست اقدام برای ماشین‌های شخصی که فقط قصد زیارت دارند است به طوری که زائران می‌توانند ماشین‌های شخصی خود را در مکان مشخص پارک کرده و با وسیله حمل ونقل عمومی به حرم امام رضا مشرف شوند.

منبتی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت کافی و ظرفیت سازی درجهت زیارت آسان از دیگر برنامه‌ها است تا به همراه اتوبوس‌های بی آر تی ،پایانه‌های مسافربری،پلیس راهور ودیگر ارگان‌ها بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده را به نحو احسن اجرائی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد:با توجه به اینکه سه هزار و۷۰۰ پارکینگ خصوصی مانند پارکینگ آسمان درکنار ۱۷۰۰ پارکینگ‌ دائم و موقت فعالیت دارند وهمچنین از دوم مهرماه تا نیمه شب پنجم مهرماه ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در خیابان‌های اصلی اطراف حرم را خواهیم داشت لذا سرویس‌های شاتل و اتوبوس‌های میدل باس ،بی آرتی ،تاکسی‌ها را جایگزین می‌کنیم.همچنین برای دو گروه پیاده و توان یابان و سالمندان خدمات خاصی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح ترافیکی عظیمی را به این مناسبت پیش رو داریم اما از امروز عصر تا سه شنبه شب توان پلیس به صورت صد درصد در اختیار زائرین است همچنین چهار محور طبرسی،شیرازی،امام رضا و نواب صفوی از مسیرهای اصلی به حرم مطهر رضوی است که در این طرح قرار دارند. پیشگیری از تردد و توقف ناوگان ،استقرار اورژانس و عملکرد دقیق کنترل ترافیک از برنامه‌های دیگر در این ایام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن