اسلاید شویادداشت روز

ائتلافی رخ ندهد احتمال شکست اصولگرایان بالا می‌رود

کد خبر : 40078

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تلاش‌هایی در جهت ایجاد ائتلاف در بین اصولگرایان در حال انجام است تا دو شورای ائتلاف و وحدت با یکدیگر یکی شوند. این مذاکرات همچنان ادامه دارد، اگر این وحدت رخ ندهد، احتمال عدم موفقیت بسیار بالاست.

به گزارش صبح مشهد، حمیدرضا ترقی با اشاره به افرادی که تا کنون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش از سال جدید مطرح کردند که اگر کسی توانایی قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری را در خود نمی‌بیند، به این عرصه وارد نشود. افرادی که تا کنون برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند، باید خود را با این سخن رهبری تطبیق دهند و ببینند که آیا چنین توانایی را در خود می‌بینند با خیر.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: به مرور از طرف شورای نگهبان به افراد اعلام خواهد شد که حائز شرایط کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هستند یا خیر. در مجموع من فکر نمی‌کنم که بیش از ده درصد افرادی که در حال حاضر نام‌شان مطرح است، بتوانند به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شوند.

تلاش‌هایی برای ائتلاف اصولگرایان با یکدیگر در حال انجام است

وی در خصوص احتمال ائتلاف نظامیان، عنوان کرد: از بین تمامی افرادی که تا به حال برای انتخابات ریاست جمهوری امسال اعلام حضور کرده‌اند، کمتر از ده درصدشان نظامی هستند. ضمنا هر تعداد از نامزدها که بخواهند، می‌توانند با هم ائتلاف کنند و نظامیان نیز اگر بر روی یک نفر ائتلاف کنند، برایشان مثبت خواهد بود.

ترقی با بیان اینکه تلاش‌هایی در جهت ایجاد ائتلاف در بین اصولگرایان در حال انجام است، ادامه داد: مذاکرات و تلاش‌هایی در حال انجام است تا دو شورای ائتلاف و وحدت با یکدیگر یکی شوند. این مذاکرات همچنان ادامه دارد. این دو شورا دو ظرفیت مکمل یکدیگر هستند و اگر با هم تلفیق شوند، ظرفیت بزرگی را برای انتخابات پدید خواهد آورد و احتمال پیروزی اصولگرایان را هم افزایش خواهد داد، اما اگر این وحدت رخ ندهد، احتمال عدم موفقیت بسیار بالاست.

حضور قالیباف به آمدن یا نیامدن رئیسی بستگی دارد

سخنگو و نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان رضوی در خصوص حضور قالیباف، بیان کرد: آقای قالیباف کار مجلس را مهم‌ می‌داند و سعی‌ دارد تا ضرورتی احساس نشود، وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نشود، اما حضور یا عدم حضور وی به حضور آقای رئیسی نیز بستگی دارد. اگر آقای رئیسی حضور یابند ممکن است بسیاری از نامزدها به نفع ایشان کناره‌گیری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات‌ها معمولا روی قشر خاکستری جامعه و کسانی که کمتر در انتخابات‌ها شرکت می‌کنند حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. الآن هم باید دید آیا دولت با مذاکراتی که در حال حاضر با ۱+۴ دارد، می‌تواند گشایشی در اقتصاد کشور به وجود آورد یا خیر.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اضافه کرد: از طرف دیگر اگر اصلاح‌طلبان بتوانند از نامزد سفید یا اجاره‌ای استفاده کنند که بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور پیدا کند، احتمال اینکه به یک رقیب جدی در عرصه رقابت تبدیل شوند، وجود دارد. بنابراین نباید اصولگرایان را پیروز قطعی انتخابات دانست.

ترقی با اشاره به آقایان ظریف، جهانگیری و اردکانیان به عنوان دولتمردانی که در حال حاضر به عنوان داوطلبین حضور در انتخابات مطرح هستند، گفت: ممکن است عضوی از دولت آقای روحانی، برای دفاع از عملکرد دولت ایشان در رقابت‌های انتخاباتی حضور پیدا کنند.

هنوز گفتمانی که منجر به دوقطبی در انتخابات شود در کشور شکل نگرفته است

وی با بیان اینکه ما تا به حال نتوانستیم در خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش رو یک دوقطبی را مشاهده کنیم، اظهار کرد: هنوز گفتمان متفاوتی در کشور شکل نگرفته است که ما این دوقطبی را مشاهده کنیم، لذا به نظر می‌رسد هنوز متاسفانه تا رسیدن به فضای انتخاباتی در کشور فاصله داریم‌.

سخنگو و نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان رضوی در خصوص دوقطبی‌های احتمالی بیان کرد: دوقطبی مذاکره و مقاومت، مبارزه با فساد و عدالتخواهی و دوقطبی‌هایی که در انتخابات‌های قبل بوده است، ممکن است در این دور از انتخابات نیز شکل بگیرد.
انتخابات
منبع: ایسنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن