استانی

استقبال مردم تربت حیدریه از طرح نهضت ملی مسکن باعث کمبود زمین شد

کد خبر : 52771

سرپرست اداره راه و شهرسازی تربت‌حیدریه گفت: استقبال مردم این شهرستان برای خانه دار شدن از طریق طرح نهضت ملی مسکن باعث کمبود زمین دولتی در این خطه از خراسان رضوی شد که این مشکل در حال برطرف شدن است.

به گزارش صبح مشهد، مرتضی رضازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره راه و شهرسازی در تعامل و گفت و گو با اداره منابع طبیعی تربت حیدریه پیگیر بر طرف کردن این کمبود است و خوشبختانه قول مساعد نیز داده‌ شده است.

وی اضافه کرد: با تدبیر و مدیریت فرماندار تربت حیدریه نشستهایی با مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان برگزار و مقرر شد ۱۵۰ هکتار زمین واقع در بخش مرکزی برای ساخت ۲ هزار خانه در اختیار سازمان راه و شهرسازی قرار گیرد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی تربت‌حیدریه گفت: خراسان رضوی به عنوان پنجمین استان پهناور و دومین استان از نظر جمعیت در سطح کشور می بایست ۱۰ درصد تعهد دولت یعنی ساخت ۴۰۰ هزار خانه را طی مدت چهار سال پیگیری و عملیاتی کند.

رضازاده افزود: بر این اساس خانه‌دار شدن ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در تربت حیدریه برنامه‌ریزی شده است ضمن این که در سطح این شهرستان ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی برای بهره مندی از منزل مسکونی ثبت نام کردند که سه هزار و ۲۰۰ نفر آنها واجد شرایط شناخته شدند.

وی ادامه داد: در راستای تامین مسکن متقاضیان تفاهمنامه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز منعقد شد تا این نهاد کار ساخت خانه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را عهده‌دار شود بنابراین واگذاری زمین و ساخت مسکن در بخش‌های تابعه شهرستان شامل بایگ، رخ و کدکن شتاب می گیرد.

رضازاده افزود: با همکاری بنیاد مسکن تربت حیدریه تلاش خواهیم کرد از محل اعتبارات یا مصوبات دولتی نظیر قیر رایگان و تسهیلات بانکی بخشی از سهم آورده متقاضیان را کم کنیم تا شرایط برای خانه دار شدن متقاضیان آسان شود.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن