شهری

اجرای همزمان ۱۴ پروژه شهری در منطقه ۴ مشهد

کد خبر : 31631

شهردار منطقه ۴ مشهد در جلسه کمیته نظارتی شماره یک شورای اسلامی شهر مشهد از اجرای همزمان ۱۴ پروژه شهری در این منطقه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، غلامرضا غلامی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از پروژه های در حال اجرای منطقه گفت: ۱۴ پروژه در حوزه های عمرانی، فضای سبز، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی در این منطقه به طور همزمان با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در حال اجراست.

غلامی تصریح کرد: کانال جمع آوری آب های سطحی بولوار طبرسی شمالی به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از تقاطع غیر همسطح فجر تا طبرسی شمالی ۴۳ در حال اجراست که قبل از آغاز بارندگی های فصلی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: احداث کانال های جمع آوری آب های سطحی در خیابان شهید شاهی و فرعی های آن و بازسازی جوی و جداول سطح منطقه در دستور کار قرار دارد تا در زمان بارندگی، آب افتادگی در معابر نداشته باشیم.

غلامرضا غلامی به اجرای طرح فاخر پیاده روسازی ضلع شرقی بولوار طبرسی شمالی در حدفاصل تقاطع غیر همسطح فجر و طبرسی شمالی ۱۳ با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: این پروژه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله کاشت فضای سبز و نصب مبلمان شهری قرار دارد که تاکنون ۱۲ هزار متر مربع از این پروژه انجام شده و فاز دوم آن در ضلع غربی این بولوار در حدفاصل تقاطع غیرهمسطح فجر تا طبرسی شمالی ۶ نیز به زودی آغاز می شود.

غلامی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه های فرهنگی و ورزشی در منطقه ۴ اذعان داشت: گود مدرن کشتی با چوخه شهید بابانظر در شهید بابانظر ۶۱ و مجاورت بوستان بهشت با هزینه ۳۲ میلیارد ریالی و ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آبی شهید قربانی نیز در پنجتن ۴۸ با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی با دو استخر مجزا برای استفاده همزمان بانوان و آقایان و سالن تشکی میثم در میثم جنوبی ۳۲ در ۳۰۰ مترمربع مساحت با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه های ورزشی در حال احداث منطقه ۴ است.

شهردار منطقه چهار مشهد بیان داشت: بوستان های خطی شهید بابانظر (حدفاصل بولوار شهید آوینی و پنجتن) و بوستان خطی آفرینش (شهید آوینی ۸) مجموعا با مساحت ۳۰ هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال و ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی احداث شده و آماده بهره برداری برای شهروندان است.

غلامی تصریح کرد: طی سال های اخیر در فرآیند احداث بوستان های منطقه از فضای سبز و چمن کم نهاده که نیاز کمی به آبیاری دارد استفاده شده و تمامی بوستان های منطقه نیز به منظور افزایش ایمنی شهروندان مجهز به برق DC گردیدند و همچنین آبیاری تانکری از سطح منطقه حذف و بوستان ها و فضای سبز به شبکه آب خام متصل شدند.

در منطقه ۴ معبر خاکی متعلق به شهرداری وجود ندارد

شهردار منطقه چهار مشهد در بخش دیگری از سخنانش به اجرای آسفالت در منطقه ۴ اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته ۱۵۰ هزار متر مربع از معابر سطح منطقه با استفاده از ۱۶ هزار و ۳۳۰ تن آسفالت، روکش شده است و هیچ معبر خاکی متعلق به شهرداری در منطقه ۴ که فعالیت شرکت های خدماتی در آن اتمام یافته باشد، وجود ندارد.

غلامی در خصوص نهضت پیاده روسازی در این منطقه نیز اذعان داشت: بیش از ۹۱۰۰ مترمربع از پیاده روهای خیابان های وحید، ایثار، علیمردانی و میثم شمالی که از معابر پرتردد منطقه ۴ محسوب میشوند، در اقدامی جهادی در مدت زمان کوتاهی با اعتبار بیش از ۲۴ میلیارد ریال بهسازی و به بهره برداری رسید.

وی در پایان به احداث انبار مدیریت بحران خدمات شهری در منطقه ۴ اشاره کرد و افزود: پروژه احداث این انبار در پنجتن ۵۵ جهت نگه داری نمک و تجهیزات مقابله با آب افتادگی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار یک میلیارد ریال در حال اجراست و پس از بهره داری، علاوه بر کاربری در نظر گرفته شده این محل به عنوان مکانی برای اسکان اضطراری ساکنین مجتمع محدیه در مواقع بحران نیز استفاده خواهد شد.

شایان ذکر است موزه شهدای دبیرستان آیت ا… کاشانی در بولوار نبوت به عنوان محل احداث دومین موزه دائمی شهدا در این منطقه با ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه هایی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن