اسلاید شوشهرییادداشت روز

یک عضو سابق شورای شهر مشهد مطرح کرد:

شهرداری باید تکیه اش بر مردم باشد/ لزوم احیای خانه مشهد برای استفاده از ظرفیت های کشوری شهر امام مهربانی ها

کد خبر : 45554

شهردار و عضو شورای شهر سابق مشهد گفت: شهرداری باید تکیه اش بر مردم باشد. مردمی که سرمایه، فکر و ایده دارند، باید بداند که شهردار و شورای همه مردم است و باید به آنها خدمت کند. این رویکرد نیازمند تعامل خوب با مردم است و شهرداری باید پاسخگوی مردم باشد و سرعت عمل داشته باشد.

مصاحبه: سید محمد محمدی

به گزارش صبح مشهد، مهندس احمد نوروزی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است در شوراها مانور زیادی نسبت به گذشته می شود. کسانی که بیش از اندازه در گذشته بمانند به کارهای مهم آینده خود نمی رسند.

نوروزی با بیان اینکه شورای پنجم وقتی روی کار آمد در دوره ی رکود و با بدهی های فراوان مواجه بود، افزود: با رویکرد هایی که تعریف شد و برنامه ریزی هایی که صورت گرفت برون رفت از آن شرایط ایجاد شد.

وی یکی از نقاط قوت شورای پنجم را تسریع در رسیدگی به لوایح و طرحها دانست و گفت: به عنوان مثال لوایح پروژه های مشارکتی که به شورا وارد می شدند و فاصله ای که خارج می شدند از سرعت عمل خوبی برخورداربودند.

وی ادامه داد: شهرداری باید تعامل با اقشار مختلف مردم و تشکل های صنفی و تخصصی را بیشتر کند تا از طریق تعریف کارهای مشترک کسب درآمد صورت بگیرد. شهرداری می توانست در بند ′و′ تبصره ۵ فعالتر باشد. بند و تبصره ۵ به نوعی تهاتر بدهی های مجموعه های دولتی به شهرداری با بدهی شهرداری به بانک ها و بدهی بانک ها به بانک مرکزی است که در یک تعامل سه جانبه در دوره قبل شهرداری مشهد توانست بخش عمده ای از بدهی های خود را از این محل تسویه کند.

عضو سابق شورای شهر مشهد تصریح کرد: ما باید بتوانیم از سرمایه اجتماعی شهر مشهد در سطح ملی، به خوبی استفاده کنیم. باید شهرداری تعامل گسترده ای را با افراد توانمند مشهدی و افرادی که سابقه خدمت در. مشهد دارند داشته باشد.

نوروزی گفت: اگر شهرداری بتواند از پتانسیل های مردمی استفاده کند، نقطه قوت خوبی پیدا خواهد کرد من برای اینکه بتوانم از این ظرفیت ستفاده کنم خانه مشهد در تهران را به کمک نیروهای شاخص مشهد پایه گذاری کردیم که در همایشی به دعوت شهرداری مشهد همه ی افرادی که سابقه ی مدیریت در مشهد داشته اند حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در آنجا وضعیت مشهد را برای آنها ترسیم کردیم، حاشیه نشینی و مسائل و مشکلات را نشان دادیم و درخواست کمک کردیم و نتیجه خوبی هم دریافت کردیم.

شهردار اسبق مشهد بیان کرد: شهرداری ها از ظرفیت کلان شهرهای کشور می تواند به خوبی استفاده کند. ظرفیت کلان شهر ها بسیار بالا است و پتانسیل بسیار بالایی دارد که اگر این تعامل صورت بگیرد و ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس این شهرها ایجاد شود، تاثیرگذاری های زیادی در مصوبات مجلس میتواند داشته باشد. این جمعیت می تواند از پتانسیل نمایندگان کلان شهرها برای حل مسائل و مشکلات مدیریت شهری استفاده کنند.

وی گفت: شناخت درستی از شهرداری ها در بین نمایندگان مجلس وجود ندارد و بسیاری از آنها اطلاعات کاملی از مسائل و مشکلات شهرداری ها ندارند. وقتی که این تعامل برقرار بشود و مسائل شهرداری برای آنها تبیین بشود ، تاثیر زیادی در تصمیم گیری ها و مصوبات خواهد داشت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد شورای ششم و شهرداری مشهد بتواند از تجربیات دلسوزان شهر، داشن روز و تکیه بر سرمایه همه مردم شهر در مسیر خدمت شایسته به مجاورین و زائرین امام مهربانی ها موفق و کارنامه خوبی به یادگار بگذارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن