مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

در آستانه شب های قدر محفل انس با قرآن وعترت اتباع افغانستانی برگزار شد

کد خبر : 20845

محفل انس با قرآن با شعار قرآن محور وحدت مسلمین در مهمانشهر تربت جام برای اتباع افغانستانی در آستانه شب های قدر برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی مجمع هماهنگی هیئات مذهبی مهاجرین افغانستان، محفل انس با قرآن وعترت با قرائت قاریان بین المللی از افغانستان در جمع اتباع ساکن در مهمانشهر تربت جام برگزار شد.
در این محفل استاد جواد جعفرنژاد، استاد هادی فصیحی، استاد داوود توسلی و عاطفه واحدی حافظ خردسال به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی به اجرای برنامه پرداختند.محمد جعفری، مسئول همایشهای قرآنی مجمع هماهنگی هیئات مذهبی اتباع افغانستان بیان کرد: علاوه بر محافل قرآنی که در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می شود مجمع هماهنگی در نظر دارد طرح کبوتران حرم را اجرا کند که در آن اتباع افغانستانی زائر اولی در ایران، شناسایی و به مشهد آورده شوند.
وی طرح کبوتران حرم را یک طرح مشارکتی دانست و افزود: این طرح با همکاری آستان قدس رضوی و مجمع هماهنگی هیئات مذهبی استان های مبدا برگزار می شود.
جعفری ادامه داد: زائر اولی ها توسط مجمع هماهنگی هیئات مذهبی استان های تهران، البرز، قم، یزد، اصفهان و فارس معرفی می شوند.

برنامه ریزی هیئت ها برای اربعین آغاز شده است

داوود توسلی، رئیس مجمع هیئات مذهبی برنامه ریزی اربعین حسینی آغاز شده است و تصریح کرد: برنامه ها و خدماتی که در مرزهای ایران و افغانستان و عراق ارائه می شود و همچنین برنامه هایی که در داخل عراق و بین الحرمین اجرایی می شود؛ همه بر پایه شعار بین الحرمین میعادگاه وحدت مسلمین اجرا می شود.
توسلی گفت: ثبت نام، آموزش و جلسات توجیهی خادمین در مهمانشهر تربت جام آغاز می شود و ۴۰ نفر از این افراد با توجه به ظرفیت اعزام می شوند.

تعلیم و تربیت قاری در مهمانشهر تربت جام

عباس اسکندری، سرپرست مهمانشهر تربت جام در ادامه گفت: ۴۰۰۰ نفر در قالب ۸۰۰ خانواده از قومیت های مختلف افغانستان ساکن مهمانشهر تربت جام هستند.
وی گفت: برنامه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی در این مهمانشهر برای اتباع برگزار می شود؛ هر چند دارای کاستی ها و مشکلاتی هستیم اما طی چند سال اخیر توسعه داشته است.
سرپرست مهمانشهر تربت جام افزود: عزاداری سرور و سالار شهیدان به سبک سینه زنی اصیل افغانستان بخصوص توسط جوانان در این مرکز برگزار می شود و از سنت های اصیلی است که نسل به نسل زنده نگه داشته شده است.
وی یکی از کمبودها را نبود قاری قرآن در مرکز مهمانشهر عنوان کرد و از مجمع هیئات این موضوع را درخواست کرد و گفت: زمینه آموزش و علاقمندان در قرائت قرآن وجود دارد اما متاسفانه اساتیدی جهت آموزش وجود ندارد.

خیریه امام محمد باقر(ع) بمدت ۳۰ شب سفره پذیرایی افطار را در مهمانشهر تربت جام پهن کرده است.

محفل انس با قرآن بزرگ دیگری در شب ۲۷ ماه مبارک رمضان توسط مجمع هماهنگی هیئات مذهبی افغانستان در مشهد برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن