استانی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

۶۰۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد کاشمر هستند

کد خبر : 56285

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: درآمد مراکز نیکوکاری خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون در هر ماه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و رتبه اول درآمد مراکز نیکوکاری در کشور مربوط به خراسان رضوی بوده است. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم‌آبادی دوشنبه شب ۲۰ آذر در همایش تجلیل از خیرین، نیکوکاران و حامیان طرح اکرام که در کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه کارهای خیرین ماندگار است، اظهار کرد: خیرین در بخش‌های مختلف کمک‌های بسیاری را به کمیته امداد دارند که جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: رضایتی که در خیرین و سبد خدمت خیرین خراسان رضوی وجود دارد نشان دهنده یک حرکت و خیزش بسیار خوبی است، بر اساس آمار طی ۸ ماهه امسال فقط ۱۷۰ میلیارد تومان کمک خانواده به فرزندان یتیم و محسنین داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی این مدت ماهیانه بیش از ۲۰ میلیارد تومان درآمد نقدی داشته‌ایم، افزود: این نشان دهنده این است که در استان و کشور مردم بسیار متدینی داریم.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون هر ماه رتبه اول طرح اکرام و محسنین مربوط به خراسان رضوی بوده است، تصریح کرد: بیش از ۸۶۰ مرکز نیکوکاری در خراسان رضوی فعالیت دارند که طی ۸ ماهه امسال ۸۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

سلم‌آبادی درآمد مراکز نیکوکاری خراسان رضوی را از ابتدای امسال تاکنون در هر ماه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رتبه اول درآمد مراکز نیکوکاری در کشور مربوط به خراسان رضوی بوده است.

وی همچنین به وضعیت زکات اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه در شرق کشور قرار داریم و متأثر از خشکسالی هستیم و از سویی کشاورزان به دلیل قطع برق چاه موتورها و خشکسالی با مشکلات بسیاری مواجه‌اند اما طی ۸ ماه گذشته بالغ‌بر ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد زکات استان بوده که ماهی بیش از ۲۰ میلیارد تومان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه هرچند در خشکسالی به سر می‌بریم ولی به لحاظ ریالی هیچ استانی در پرداخت زکات مانند خراسان رضوی نیست، تصریح کرد: طی این مدت حدود ۳۸ میلیارد تومان جمع‌آوری صدقات بوده است.

وی با بیان اینکه کمترین کمک مربوط به صدقات است، گفت: علیرغم اینکه کمیته امداد پارسال بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در استان داده است اما رقم ریالی که کمک شده ۸۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

سلم‌آبادی با اعلام اینکه از ۸هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به تسهیلات مربوط به اشتغال، ودیعه مسکن، خرید مسکن، بهداشت، درمان، تحصیل، دانشجویی، جهیزیه و ازدواج بوده و ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پارسال بلاعوض به مردم خراسان رضوی کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه از این ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی بوده است، گفت: این نشان می‌دهد سهم مردم در کمک بلاعوض به خانواده‌های نیازمند سهم قابل توجهی است که دارد انجام می‌شود.

۶۰۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد کاشمر

رئیس کمیته امداد کاشمر نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد کاشمر هستند، اظهار کرد: اکنون بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر نیز در حال استفاده از خدمات کمیته امداد این شهرستان هستند.

مجید حسین‌زاده از تحت پوشش بودن حدود ۲۲۰ بیمار صعب‌العلاج خبر داد و افزود: هزینه‌های درمان این بیماران به شدت بالاست که قسمتی از آن توسط کمیته امداد و بخشی نیز از سوی خیرین تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۰۰ دانش‌آموز و ۱۰۳ طلبه و دانشجو از خدمات کمیته امداد بهره می‌گیرند، تصریح کرد: نیمی از اشتغال شهرستان بر عهده کمیته امداد است که تا پایان سال نیز محقق خواهد شد.

رییس کمیته امداد کاشمر به در حال ساخت بودن ۶۱ منزل مسکونی اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال نیز این تعداد منزل مسکونی تحویل مددجویان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: خیرین در دوران کرونا و پسا کرونا کمک‌های بسیاری به کمیته امداد کردند.

در این مراسم که خیرین، روسای کمیته امداد منطقه ترشیز و برخی شهرستانهای دیگر نیز حضور داشتند از برخی خیرین، حامیان و نیکوکاران نیز تقدیر شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن