پایتخت فرهنگ اسلامی

امام جمعه مشهد: فضای مجازی نیاز امروز جامعه است

کد خبر : 52632

امام جمعه مشهد گفت: استفاده از فضای مجازی، دنیای ارتباطات و اطلاعات نیاز امروز جامعه است، اما حضور در این فضا نیازمند برنامه و راهبرد است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در آیین نماز جمعه مشهد در بارگاه منور رضوی افزود: فضای مجازی دارای اهمیت بسیاری است چراکه اکنون معیشت و کسب و کار مردم نیز در قالب ارتباطات مجازی گسترش یافته است.

خطیب جمعه مشهد با تشبیه فضای مجازی به اقیانوس بزرگ همراه با حیواناتی همچون نهنگ و کوسه است، اظهار کرد: خانواده ها در کنار نکات مثبت فضای مجازی و ارتباطات باید به این نکته هم توجه داشته باشند که کودکان و فرزندان خود را در آن، رها نکنند تا دچار آسیب شوند.

او با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص تربیت سالم گفت: اگر نسل امروز بخواهد در مسیر خدا باشد باید در محیط خانواده سالم رشد کند و برای حضور در فضای مجازی نیاز به راهنمایی و استفاده درست و صحیح از اطلاعات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را داده است، ولی متاسفانه در برگزاری نشست های آن کوتاهی شده است.

وی با بیان اینکه پس چگونه قرار است در مواجهه با فضای مجازی، هوشمندانه، مقتدرانه و با نگاه به تحولات آن برنامه ریزی شود، افزود: مسوولان باید کارنامه فعالیت چند ساله خود در این خصوص را به مردم ارائه دهند تا مردم بدانند، آنها چقدر به وظایف خود عمل کرده اند.

آیت الله علم الهدی خطاب به خانواده ها افزود: اکنون که این فضا رها است، چرا خانواده ها احساس خطر نمی‌کنند و فرزندان معصوم خود را در اقیانوس وحشتناک فضای مجازی رها کرده اند؟

وی بیان داشت: با کمال تاسف تاکنون شاهد بودیم که در فضای مجازی به اهل بیت علیهم السلام توهین شده است، چراکه دشمن با همه ابزار خود به جنگ دین با ما آمده است.

امام جمعه مشهد گفت: جوانان و خانواده ها نباید در مقابل دشمنی که اکنون و در فضای مجازی از هر جایی می تواند ورود کند، بی تفاوت باشند بلکه هر فرد به اندازه توان خود باید در مسیر جهاد تبیین و ایستادگی در مقابل دشمن وظیفه خود را عملی کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن