اسلاید شوشهری

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر ضرورت نوسازی کوهستان پارک خبر داد:

۲ جلسه بدون نتیجه با بنیاد شهید برای احیای کوهستان پارک!

کد خبر : 53123

در شرایطی که سال ها از بدون استفاده ماندن کوهستان پارک شادی به عنوان یکی از نمادهای خاطره انگیز مشهد می گذرد، واگذاری این مجموعه از بنیاد شهید به سازمان کوثر، امیدها برای احیای این شهربازی را افزایش داد، اگرچه هم اکنون رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از بدون نتیجه ماندن دو جلسه مدیرعامل بنیاد شهید در این باره خبر داده است.

زمانی که به احیای کوهستان پارک امیدوار شدیم

روزنامه خراسان نوشت: ۴ خرداد امسال بود که روزنامه خراسان رضوی در گزارشی با تیتر «امید به احیای کوهستان پارک شادی» نوشت: «بانک دی، شهربازی نوستالژی مشهدی ها را به سازمان کوثر زیرمجموعه بنیاد شهید واگذار کرد تا امیدها برای بازشدن قفل احیای کوهستان پارک زنده شود، مدیریت شهری هم با تاکید بر حفظ کاربری از آمادگی برای توافق خبر داد.» این خبر بر مبنای اطلاعیه ای بود که بانک دی که سهامدار اصلی آن ،مجموعه اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید است، سوم خرداد در سامانه کدال بورس منتشر کرده بود. بانک دی در آن اطلاعیه از واگذاری کوهستان پارک شادی مشهد به سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داده بود.

سخنگوی شورا: علاقه مندیم برای منافع شهر و مردم با سازمان اقتصادی کوثر توافق کنیم

در آن گزارش، سخنگوی شورای شهر با وجود اشاره به اختلاف حقوقی شهرداری مشهد با بانک دی در زمینه واگذاری این پارک به بانک دی از ضرورت تعامل بین شهرداری و بنیاد شهید به عنوان نهاد بالادستی بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر سخن گفته و اعلام کرده بود: «آمادگی داریم که وارد تعامل و گفت و گو شویم و چند مدل را بررسی کنیم، حتی سرمایه گذار هم معرفی می کنیم، بالاخره آن زمین و امکانات برای استفاده عموم مردم است، شهرداری هم می خواهد همین کار را انجام بدهد، ما هم این آمادگی را داریم که با آن ها تعامل کنیم. مجموعه کوثر هم پای کار تعامل و همکاری بیاید تا این مجموعه را از بلاتکلیفی خارج کنیم.» وی اضافه کرده بود: «ما علاقه مندیم برای منافع شهر و مردم با سازمان اقتصادی کوثر توافق کنیم، سال های سال است که کوهستان پارک شادی همین گونه رها شده، چهره شهر را هم به هم ریخته است، بالاخره این مکان مورد استفاده مردم بوده، اما هم اکنون بی استفاده مانده است، چه ایرادی دارد خود سازمان کوثر سرمایه گذاری کند؟

درآمد آن هم برای خودش باشد و خدمات بدهد، ما هم این آمادگی را داریم که خدماتی ارائه بدهیم.» همچنین حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در گفت و گو با «خراسان رضوی» درباره احیای کوهستان پارک شادی بیان کرده بود: «ما پیگیر این موضوع هستیم چون مردم مشهد از آن مجموعه خاطره دارند، اما جزو شرح وظایف ما نیست و شخصی پیگیری می کنیم.»

موحدیان: ۲ جلسه با قاضی زاده برگزار شد که به نتیجه نرسیدیم

در همین حال، روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبر جدیدی درباره احیای کوهستان پارک شادی اعلام کرد. حسن موحدیان در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص آخرین وضعیت کوهستان پارک شادی مشهد اظهار کرد: جلساتی با دکتر قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص کوهستان پارک داشتیم و در حال پیگیری هستیم. وی خاطرنشان کرد: وضعیت کوهستان پارک باید تعیین تکلیف شود؛ تاکنون دو جلسه با دکتر قاضی‌زاده برگزار کردیم اما به نتیجه مشخصی نرسیدیم. موحدیان گفت: ما به دنبال این هستیم که کوهستان پارک دوباره نوسازی و تجهیزات جدید استفاده شود، زیرا مردم از کوهستان پارک خاطره دارند و نباید آن خاطره ها را از بین برد. رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که ما در حال پیگیری نوسازی کوهستان پارک هستیم و بنیاد شهید نیز مخالفتی ندارد، افزود: تعیین سرمایه‌گذار برعهده بنیاد شهید است.

گره کوهستان پارک کی باز می شود؟

کوهستان پارک شادی از سال ۱۳۷۰ درمساحتی حدود ۱۸ هکتار دردامنه تپه های شمال غرب باغ وکیل آباد و در انتهای بولواروکیل آباد به بهره برداری رسید، اما سال هاست این مجموعه به دلیل فرسودگی تجهیزات تعطیل شده و بدون استفاده مانده است.

این در حالی است که قرار گرفتن در مسیر پرترددترین تفرجگاه های مشهد و دسترسی مناسب به ویژه از طریق خط یک قطار شهری موجب شده است تا این پارک خاطره انگیز همواره در کانون توجهات باشد و قطعا احیای آن علاوه بر افزایش نشاط اجتماعی، آورده اقتصادی مناسبی را نیز برای سرمایه گذار به دنبال دارد. اکنون با توجه به قرار گرفتن یک چهره مشهدی در راس بنیاد شهید انتظار می رود که با توجه بیشتری به ضرورت احیای کوهستان پارک، گام های نهایی برای احیای این مجموعه تفریحی برداشته شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن