اسلاید شودانش و فناوری

تاخت ‌و ‌تاز خیره‌کننده فناوری تا سال ۲۰۵۰

کد خبر : 40758

سال‌ها پیش با این‌که رایانه‌های شخصی و تلفن‌های‌همراه در حال توسعه بودند اما درک این ‌که چگونه فناوری ارتباطات را دگرگون می‌کند، دشوار بود. تکنولوژی قطعا تا سال ۲۰۵۰ با سرعت باورنکردنی رو به جلومی‌رود. در ادامه به چند مورد از محتمل ترین آن ها اشاره خواهد شد.

صبح مشهد: سید محمد محمدی

نانوبات‌ها
 تا سال ۲۰۵۰ ، نانوبات‌ها(روبات‌هایی که اجزای آن‌ها در مقیاس نانو هستند) تولید شده و مغز مابه طور مستقیم به فضای‌مجازی متصل می‌شود. از طریق نانوبات‌ها شما کاملاً از سیستم عصبی در واقعیت مجازی غوطه ور می‌شوید. در حقیقت می‌توانید همان کاری را که قبلاً با گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دادید با مغز خود انجام دهید!

گردشگری در فضا
 شما در سال ۲۰۵۰ می‌توانید مقصد خود را برای سفر بین کشورهای اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و مریخ انتخاب کنید و تعطیلات آخر هفته را به یک سیاره دیگر بروید یا تعطیلات آخر هفته خود را در مریخ بگذرانید.

متصل شدن همه وسایل‌مان به اینترنت
 همه‌گیری فناوری و اینترنت باعث خواهد شد که همه وسایل روزمره ما احتیاج داشته باشند به اینترنت متصل شوند. در نتیجه شاهد تغییر در طراحی محصولات خواهیم بود. برای مثال در سال۲۰۵۰ قهوه‌ساز شما به اینترنت متصل می شود و طبق دستور بین‌المللی برایتان اسپرسو درست می‌کند!

پروتزها و اندام مصنوعی
 قطعا پیشرفت تکنولوژی پای خودش را به دنیای پزشکی و مهندسی پزشکی باز خواهد کرد و با همه‌گیری استفاده از پروتزها و اندام مصنوعی، معلولیت‌های حاصل از قطع عضو در سراسر دنیا ریشه‌کن خواهد شد. همچنین ایمپلنت‌های سایبرنتیک برای تقویت عضلات پا هم به یک انتخاب برای مردم تبدیل خواهد شد. چیزی که کاملا واضح است، به طور قطع در آینده با پیشرفت تکنولوژی پزشکی هم رشد قابل توجهی خواهد کرد.

لباس‌‌‌های هوشمند
در سال ۲۰۵۰ شما می‌توانید با پوشیدن یک شلوار هوشمند دویدن و راه رفتن را برای خود آسان‌تر کنید. شاید هم فانتزی مرد عنکبوتی به حقیقت پیوست و بتوانید از ساختمان‌های شهر بالا و پایین بپرید. همچنین احتمالا بتوانید طرح روی بلوزتان را با ضربان قلب و میزان اکسیژن خون‌تان تغییر دهید!

روبات‌ها
 در سال ۲۰۵۰، روبات‌ها با انسان رقابت خواهند کرد. این روبات‌ها به طور مستقل حرکت خواهند کرد و ظرفیت‌های فکری یک انسان را دارند. روبات‌ها می‌توانند زندگی انسان‌ها را تسهیل کنند اما نگرانی شغلی بزرگی که وجود دارد این است که روبات‌ها جایگزین افرادی شوند که در بخش بهداشت کار می‌کنند. در واقع روبات‌ها حرفه پزشکی و پرستاری را هم در آینده تهدید می‌کنند.

کاشت تراشه‎ ها
این فناوری در دست توسعه است و انتظار می‌رود در ۲۰۵۰ در دسترس باشد. تلفن‌های همراه به صورت تراشه قادر به کاشت در بدن انسان هستند. تصور کنید آن‌چه ما هر روز به عنوان گوشی هوشمند استفاده می‌کنیم، زیر پوست ما و بخشی از وجود ما خواهد بود.

عادی‌شدن قطعی برق در دنیا
اگر انتشار کربن همین‌طور ادامه یابد و هیچ‌کاری انجام ندهیم، سطح آب دریاها در سراسر جهان بالا خواهد آمد. بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۵۰، شهرهای ساحلی از نیویورک گرفته تا کلکته ویران خواهند شد. بالا آمدن آب اقیانوس‌ها تا سال ۲۱۰۰، ممکن است به ۳ فوت(حدود ۹۱ سانتی‌متر) برسد اما فقط ۴۵ سانتی‌متر بالاآمدن آب‌ها هم می‌تواند بسیاری از مردم شهرهای ساحلی را بی‌خانمان کند. در ضمن، هرچه سطح آب دریاها بالاتر بیاید، توفان‌های گرمسیری قوی‌تری خواهیم داشت. همچنین، مصرف انرژی در سراسر جهان افزایش خواهد یافت که به‌نوبه خود به ‌قطعی گسترده برق منجر خواهد شد. درشهرهای بزرگ با ازدحام جمعیت زیاد، شرایط بدتر خواهد بود. احتمالا تا سال ۲۰۵۰، بیش‌ از ۵۰ درصد جمعیت این شهرها با خاموشی‌های گاه‌ و بی گاه مواجه خواهند شد.

منابع این بخش از پرونده: theguardian.com، datafloq.com، businessinsider.com، apiumhub.com، zhortech.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن