اسلاید شوشهری

مشهد به سه بیمارستان هزار تختخوابی نیازمند است

کد خبر : 55368

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه شهری مشهد به خصوص در مناطق حاشیه ای، این کلانشهر را نیازمند حداقل سه بیمارستان هزار تختخوابی کرده است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمود شبستری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: هرچند خدمات درمانی در این شهر به تناسب توسعه جمعیتی آن بوده است اما افزایش مهاجرت ها موجب شده این کلانشهر نیازمند مراکز درمانی بیشتری باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد که این بخش نیازمند توجه ویژه به خصوص خیران حوزه سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توجه به مراکز درمانی پیشگیری انواع سرطان ها، ساخت خوابگاه های دانشجویی و نگاه ویژه به شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت از مهمترین موارد نیاز حوزه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

شبستری افزود:وزارت بهداشت در جنوب شهر مشهد در حال ساخت بیمارستانی ۵۴۰ تختخوابی است و این فقط یکی از نمونه‌هاست اما استاندارد شدن خدمات پزشکی و مراکز درمانی به کار بیشتری نیاز دارد.

وی در ادامه همکاری و تعامل داروسازان با حوزه سلامت را در خدمات رسانی مطلوب موثر دانست و اضافه کرد: با توجه این موضوع، نظارت بر زیر ساخت عملکردی داروخانه های دولتی و خصوصی نسبت به خدمات رسانی مطلوب به مردم افزایش یافته است و در راستای تحقق آن، کارگروه تحقیق و توسعه به همت کارشناسان متخصص دانشگاه در این حوزه تشکیل شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در همین راستا، هزینه های داروخانه ها با توجه به الکترونیکی شدن نسخه ها طبق برنامه ریزی و استاندارد سازی تعرفه خدمات دارویی، در حال پالایش است و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن