اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ زائر استانهای خراسان به سرزمین وحی مشرف شدند

کد خبر : 47319

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: از ۲۶ خردادماه امسال تا کنون ۲ هزار و ۵۷۳ زائر و عوامل حج و زیارت از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با ۱۱ پرواز از طریق فرودگاه مشهد به سرزمین وحی اعزام شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳ زائر از اهالی خراسان رضوی هستند.

جواد شاد روز پنجشنبه افزود: از این تعداد هزار و ۵۳۶ زائر و عوامل حج و زیارت با هفت پرواز، از استان‌های خراسان رضوی و شمالی در قالب کاروان‌های “مدینه بعد” به مقصد جده اعزام شدند که هزار و ۲۰۷ زائر از استان خراسان رضوی و بقیه از استان خراسان شمالی بودند.

وی ادامه داد: همچنین طی چهار پرواز دیگر  ۸۶۶ زائر از خراسان رضوی در قالب کاروان‌های “مدینه قبل” به مقصد مدینه اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده به هر زائر حج، ۵۰۰ یورو با نرخ ۲۶۸ هزار و ۸۷ ریال با کارمزد بانکی ۱۳۶ میلیون و ۵۴ هزار و ۱۵۳ ریال تعلق گرفته است.

شاد افزود: زائران اعزامی استان خراسان رضوی از روز گذشته وارد مدینه منوره شده و در هتل‌های اعلام شده اسکان یافته‌اند.

وی ادامه داد: حال عمومی زائران مناسب و تمامی امکانات در حوزه‌های مختلف تغذیه و تدارکات، حمل و نقل و بهداشت و درمان با حضور هیات پزشکی حج ایران فراهم شده  و تا کنون مورد بیماری خاصی در بین حجاج گزارش نشده است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن