ورزشی

ورزشکاران المپیکی خراسان رضوی یک میلیارد ریال پاداش می‌گیرند

کد خبر : 40448

مدیرکل ورزش‌ و جوانان خراسان رضوی گفت: هر ورزشکار و مربی که از این استان به مسابقات المپیک و یا پارالمپیک راه یابد علاوه بر دریافت پاداش از وزارت ورزش با حمایت شهرداری مشهد یک میلیارد ریال پاداش دریافت خواهدکرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرزاد فتاحی افزود: تمام ورزشکارانی که سهمیه المپیک و پارالمپیک را کسب کرده‌اند از وزارت ورزش حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند علاوه بر این در این استان نیز ورزشکارانی که نامه انتخاب خود برای مسابقات المپیک و یا پارالمپیک را به اداره کل ورزش و جوانان ارائه دهند تا زمان اعزام، ماهیانه ۲۰ میلیون ریال حقوق به آنان پرداخت می‌شود.

وی زمان پرداخت پاداش یک میلیارد ریالی شهرداری را پیش از اعزام به المپیک توکیو عنوان کرد و ادامه داد: ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه داشته باشند و فدراسیون و یا هیات مربوطه این موضوع را به ما اعلام کند ماهانه ۱۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند.

مدیرکل ورزش‌ و جوانان خراسان رضوی گفت: فتاحی خاطرنشان کرد: ۱۱ ورزشکار از خراسان رضوی سهمیه المپیک و پارالمپیک را کسب کرده و یا در شرف کسب سهمیه هستند. حضور حسن تفتیان در دوومیدانی، پوریا یلی در تیم ملی والیبال، حامد حسین‌زاده در تیم ملی بسکتبال، مجید ناصری در دوچرخه سواری، هادی رضایی و مهدی بابادی در تیم ملی والیبال نشسته و حسن عبدی در تیم ملی بسکتبال با ویلچر در المپیک توکیو قطعی شده است.

فتاحی افزود: صالح فروتن و روزبه ارغوان در تیم ملی بسکتبال و شاهین مهردلان در دو و میدانی و سینا غلامپور در شنا نیز شانس کسب سهمیه المپیک دارند.

وی ادامه داد: تمام فضاهای تمرینی در اختیار این ورزشکاران قرار داده شده است، سالن دو و میدانی و پیست مجموعه کوثر را در اختیار شاهین مهردلان قرار داده‌ایم از طرفی تمام امکانات برای حسن تفتیان نیز در تربت حیدریه و مشهد فراهم است.

مدیرکل ورزش‌ و جوانان خراسان رضوی گفت: برای سینا غلامپور استخری در مشهد و نیشابور مهیا شده تا تمریناتش را انجام دهد همچنین هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا در صورت صلاحدید خودش به تهران سفر کند و به همراه سایر اعضای تیم ملی تمریناتش را دنبال کند و سایر ورزشکاران هم در تیم ملی حضور دارند و نیاز به فضای تمرینی در مشهد ندارند.

سی و دومین دوره مسابقات المپیک تابستانی ژاپن که قرار بود در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شود به واسطه همه گیری جهانی ویروس کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شد بر این اساس این رقابتها قرار است از یکم تا ۱۷ مرداد ماه (۲۳ جولای تا هشتم آگوست) در شهر توکیوی ژاپن برگزار شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن