شهری

 مدیر کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد خبر داد:

شناسایی واستخراج ۲۱قانون،۴۱ موضوع و ۱۶۲ تبصره مرتبط با تعهدات دولت به شهرداری ها 

کد خبر : 47843

مدیر کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهدازشناسایی واستخراج ۲۱قانون،۴۱ موضوع و ۱۶۲ تبصره مرتبط با تعهدات دولت به شهرداری ها توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد،علی قناویزچی گفت: این اداره کل همچون سنوات گذشته با ایجاد کارگروه های متشکل از کارشناسان زبده و خبرگان این امر به بررسی و استخراج قوانین فرادستی اعم از قوانین مصوب بودجه سال جاری که به موجب آن دولت موظف و مکلف گردیده تا به تعهدات خود نسبت به مدیریت شهری عمل نماید، اقدام نموده است.

وی بیان کرد: شهرداری با توجه به تنوع شرح وظایف و خدمات به عنوان یک نهاد عمومی و غیر دولتی، در راستای ارتقاء خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، از طریق بررسی و احصاء فرصت های مذکور در قوانین بالادست، حقوقات خود را برابر فرآیند مربوطه از دولت مطالبه می نماید.

مدیر کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد افزود: با بررسی های به عمل آمده از قوانین مرتبط با مدیریت شهری توسط کارگروه های متشکل در اداره مطالبات این اداره کل، در نهایت ۲۱ قانون از مجموع قوانین بررسی شده استخراج گردید و با بررسی این قوانین، تباصر مربوطه در حوزه های مختلف به تفکیک دسته بندی گردید.

وی با ابراز خرسندی از اینکه قوانین مصوب و استخراج شده در سال جاری با افزایش پنجاه درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده خاطر نشان کرد:این دسته بندی بر اساس وظایف معاونت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری به ۴۱ موضوع و ۱۶۲ تبصره و ماده رسیده است و امید است تا بتوان در راستایی خدمت رسانی به شهروندان، احصاء بیشتر حقوقات شهرداری نسبت به سال گذشته صورت پذیرد.

قناویزچی مصوبات سفر ریاست جمهوری و شورای ملی زیارت را از فرصت های اشاره شده در سال جاری عنوان کرد و گفت: بعد از شناسایی این تباصر، طبق دسته بندی و کلاسه شدن موضوعات با سازمان ها و معاونت های مرتبط جهت انجام محاسبات و مطالبات مربوطه از دولت مکاتبه، مذاکره و جلسات متعدد برگزار گردید که حاصل پیگیری های صورت گرفته جمع آوری مجموعه جامعی از داده ها و بدهی های دولت به معاونت ها و سازمانهای شهرداری بوده است. و برآن هستیم که همچنان با پیگیری متمرکز و مستمر همچون سنوات گذشته نسبت به حسابرسی و وصول بدهی های دولت به شهرداری اقدام موثر نماییم .

وی در شرح تباصر استخراج شده افزود: این تباصر متشکل از ۹۴ مورد مطالبات مستقم از دولت، ۲۹ مورد تامین مالی از محل قوانین ملی، ۱۱ مورد موافقت نامه ها، ۵مورد مولد سازی املاک دستگاههای اجرایی، ۳مورد طلب از دستگاههای اجرایی و ۲۰ مورد مصوبات سفرهای استانی و شورای ملی زیارت می باشد .

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد بیان کرد: ۴۱ موضوع بدست آمده نیز شامل حقوقات شهرداری از مالیات کالاهای خاص از جمله انواع محصولات دخانی، بنزین وهواپیما و….، اعطای کمک های بلاعوض یارانه ای برای کمک به حمل و نقل عمومی، قوانین مرتبط با بهسازی و بازآفرینی شهری، کاهش آسیب های اجتماعی، ارزش گمرکی کالاهای وارداتی-واگذاری به شهرداری ها، مطالبات سفر ریاست جمهوری، شماره گذاری خودرو ها، طراحی و ایجاد کمربند سبز، اقدامات جهت حفاظت از محیط زیست و … می باشد .

وی افزود: امید است با همکاری حوزه های تخصصی شهرداری مشهد مقدس و با پیگیری های ویژه حوزه معاونت مالی و پشتیبانی، بخش قابل توجهی از مطالبات شناسایی شده از دولت محقق شود‌.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن