شهریورزشی

مدیر کل ورزش و جوانان مطرح کرد:

عملکرد هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی متمایز و تحسین برانگیز است

کد خبر : 56186

علیرضا تاج فیروز در بازدید و دیدار با اعضای هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی افزود: این هیات یکی از هیات های پر کار، پر انرژی و پر تلاش است.از مجید طهوریان عسکری تقدیر و تشکر میکنم او با پای کار آوردن ظرفیت های بسیار خوب انسانی و شکل مدیریتی که در هیات دارد دوستان مشتاق را با علاقه خدمت دور هم جمع نموده است همین عملکرد هیات را متمایز کرده است.

به گزارش صبح مشهد، وی ادامه داد: اگر تمام امکانات را داشته باشی و این صمیمیت نباشد، امکانات و ادم های توانمند خیلی تاثیر گذارنخواهد بود .

تاج فیروز درباره مجموعه ثامن نیز گفت:کل مجموعه ثامن را احیا می کنیم ،اخرین جلسه مولد سازی با حضور مسوولین مربوطه برگزار شد و یکی از اولویت های ما در ورزش پروژه های نیمه تمام است ،  ۲۸۲ پروژه نیمه تمام داریم که بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومن اعتبار نیاز دارد که در سال ۱۴۰۲ زیر ۱۰۰ میلیارد تومن اعتبار و تخصیص داشتیم و کافی نبودو با این روند ۵۰ سال آینده پروژه های نیمه تمام همچنان نیمه تمام می ماند . یکی از این پروژه ها ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری ثامن است که به نوعی آینه دق مردم و مسئولین شده است .

مدیر کل ورزش و جوانان تصریح کرد: استاندار در بازدید نقطه ای که از مجموعه ثامن داشتند ابراز کردند ، اولین بار هست که مدیر کل ورزش پیگیری بازدید و بررسی وضعیت ثامن را از من داشته اند و این جای تقدیر دارددر همین راستا و با پیگیری های صورت گرفته تاپایان آذر بخشی از ۱۰۰ میلیارد مبلغ تکمیلی این پروژه توسط وزیر ورزش و استانداری خراسان تامین خواهد شد .

تاج فیروز نیز خاطر نشان کرد: چندین زمین بلا استفاده ورزشی را در غالب مولد سازی برده ایم  اگر محقق شود عددی بالغ بر ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومانی برای پروژه های نیمه تمام به دست می آید که کل مجموعه ثامن ساخته خواهد شد از جمله هتل و دریاچه و دیگر امکانات که با عنوان کمپ المپیکی و مجموعه فاخر کشوری شناخته خواهدشد و با این اعتبار ها کل مجموعه های ورزشی استانی ساخته و به بهره برداری خواهد رسید که تا سی سال دیگر در صورت نگهداری صحیح احتیاج به پروژه جدید دیگر نخواهیم داشت .
مدیر کل ورزش و جوانان همچنین موقعیت مکانی مجموعه ثامن را اینگونه توصیف کرد : به دلیل قرار گرفتن این مجموعه در بین ییلاقات شهر مشهد ، قرار گرفتن خط قطار شهری و محور کنار گذر چناران به مشهد در مجاورت آن می تواند یکی از مجموعه های فرهنگی ، رفاهی ، تفریحی ورزشی خواهد بود اگر برنامه و تایید یه مولد سازی صورت بگیرد تحول عظیمی رخ خواهد داد .

وی نیز گفت اولین مجمع خیرین ورزش یار را در این هفته برگزار خواهیم کرد . در بین جمع برخی از این خادم یاران ورزشی اعلام کردم اگر ۵۰ درصد هزینه های اهدایی که در درمان و بیماران هزینه میکنیم مراکز ورزشی احداث می کردیم ورزش کاری داشتیم که کار آن به اعتیاد و بیمارستان نکشیده بود.

او نیز ادامه داد : در سال گذشته علارقم تمام محدودیت های مالی که داشته ایم تنها دستگاهی که اعتبارات عمرانی آن بالغ بر ۲۰ میلیارد برگشت خورده اداره کل ورزش و جوانان بوده اما امسال که اوایل تیر ماه شروع فعالیتم را در ورزش استان اغاز کردم ۵۶ میلیارد تومان در حساب عمرانی بود که کار مطالعاتی، مشاوره ای انجام نشده بود اما با تلاش شبانه روزی همکاران توانستیم این مبلغ را در سه ماه کسب نماییم که کاری شبیه معجزه بود .

تاج فیروز فعالیت های اداره کل را در حوزه ورزش اینگونه توصیف کرد: شورای ورزش به ریاست شخص استاندار که در این ۱۵ سال کاری بی سابقه بود برگزارو مصوبات در بحث های تیم داری ، مدال آوران و قهرمانان صورت پذیرفت و در حوزه جوانان نیز بعد از ۱۲ سال تعطیلی رونق دوباره را ایجاد نمودیم که با کارگروه های مسکن ، تسهیلات  ازدواج ، اشتغال را مجددا تشکیل و به زودی ستاد سازماندهی جوانان را با برنامه های خوب و کاربردی تشکیل خواهیم داد.

مدیر کل ورزش و جوانان در بخشی از صحبت های خود به  پرونده های حقوقی اشاره کرد و گفت: فعالیت حقوقی متفاوتی را در ارتباط با سند های بلا تکلیف داشته ایم و دایره حقوقی در حال بررسی و بستن پرونده های آنان هستند .

وی مشکلات هیات های ورزشی را جزیره ای عمل کردن دانست وافزود:  هیات ها احساس استقلال کامل دارند شاید بخشی از آن آشفتگی داخلی اداره بوده و هیج ارتباط مستقیم و نظارتی نداشتند که ما این مورد را ساماندهی می نماییم در این ارتباط سامانه ای در حال برنامه ریزی است که موارد مالی هیات ها در آن ثبت شود و نظارت بر عملکرد مستقیم مالی هیات ها داشته باشیم و فرمت بودجه در اداره کل طراحی می کنیم که هیات ها برنامه های سال خود را ارائه و بر ان اساس بودجه برای آنان اختصاص یابد .

در پایان این نشست طهوریان عسکری از حضور مدیر کل ورزش و جبار قوچان نژاد معاون توسعه ورزش استان که وی را همراهی میکرد در جمع اعضای هیات تشکر کرد و لوح تقدیر رییس فدراسیون دوچرخه سواری به پاس همکاری های علیرضا تاج فیروز با این هیات به وی تقدیم و احکام  رضا پورمنفردی و رضا مقدم به ترتیب به عنوان مشاوران رسانه و بازرگانی و حوزه صنعت و ورزش هیات اهدا گردید.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن