شهری

توجه به آمار ها مهم است؛

تلفات کرونایی این روزها در کشور هند، کمتر از یک سوم کشور ایران است!

کد خبر : 40269

این روزها همه نگران ویروس هندی هستند. مناسب است ستاد ملی کرونا و صداوسیما با بزرگ‌نمایی و پخش فیلم‌های وضعیت بحرانی کرونا در کشور هند، حواس مردم ایران را از اشتباه بزرگی که با تشویق سفر در ایام نوروز اتفاق افتاد، دور نکنند.

صبح مشهد- محمدحسین روشنک

ستاد ملی کرونا باید قبول کنند که چگونه به اشتباه با تشویق سفرهای نوروزی توسط بعضی از اعضای دولت و تمنای وزیر دلسوز بهداشت و درمان به‌جای فرماندهی حفظ سلامت مردم، این شرایط در کشور ایجاد شده است.

ستاد ملی نباید با عادی‌انگاری کرونا در جامعه ایران و بزرگ جلوه‌دادن کشتار کرونا در کشورهای دیگر، وضعیت ویروس در کشور را بد از بدتر کند و لازم است مانند هند وضعیت بحرانی اعلام کند.

ستاد ملی کرونا لازم است با نگاه به آمار جمعیت حدود ۱.۴۰۰ میلیون نفری کشور هند و مقایسه آن با جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران که مشخص می‌کند هند ۱۷.۵ برابر ایران جمعیت دارد که در بحرانی‌ترین زمان، فقط ۲۷۰۰ نفر تلفات و ایران با ۸۰ میلیون جمعیت بیش از ۴۵۰ نفر تلفات (اعلام شده) داشته است.

حال با ضرب و تقسیم ساده و با توجه به نمودار، مشخص می‌شود که ایران به ازای هر میلیون نفر، بیش از ۵نفر تلفات و هند به ازای هر میلیون نفر کمتر از ۲نفر تلفات داشته است.

یعنی با توجه به نرخ جمعیت و با نگاه به این آمار کشور هند با تمام سر و صدای ایجاد شده، کمتر از یک سوم ایران تلفات دارد.

اگر چه همان ۲۷۰۰نفر تلفات هند نیز بسیار زیاد و جای تاسف دارد؛ لذا وضعیت بحرانی اعلام نموده‌اند، اما برای ایران خودمان که نسبت به جمعیت هند حدود سه برابر کشته کرونایی دارد، آیا نباید تاسف خورد و دعواهای سیاسی را کنار گذاشت و وضعیت بحرانی اعلام کرد؟

قبلا پیشنهاد شده بود که بهتر است دکتر نمکی دست از خواهش و تمنا بردارد که برای آن نمره ۲۰ گرفته و برای فرماندهی در مقابله با کرونا و ایستادگی در برابر کسانی که با تشویق سفر مردم را کشتند و آبروی فرماندهی مقابله با کرونا را بردند که فقط نمره ۵ آن هم برای اشک‌های دکتر نمکی می‌گیرد.

دکتر نمکی باید تا دیر نشده برود صداوسیما، رسما کسانی که مردم را به کشتن دادند و آبروی کاری ستاد ملی کرونا و دکتر نمکی را بردند به مردم و مقامات قضایی معرفی و شکایت کند، در این صورت شاید هیئت دولت مجبور شود بابت دیه کشته‌شدگان مازاد ایرانی نسبت به مردم هند که این روزها معروف به بدترین شرایط کرونا هستند، پول خوبی اختصاص دهد تا دکتر نمکی از بازی واردات واکسن توسط بخش خصوصی که غیر ممکن است دست بردارد و با پول اختصاص یافته بتواند واکسن وارد کند و قول سرخرمن واردات واکسن توسط بخش خصوصی و تولید واکسن داخلی به مردم ایران ندهد.

جناب آقای دکتر نمکی که انسانی فداکار، ایثارگر و دلسوز هستند، حتما می‌دانند فرماندهی عملیات کادر ایثارگر درمان کشور برای مقابله با کرونا و حفظ جان مردم به وی واگزار گردیده است و ایشان مامور خواهش و تمنا و اشک ریختن یا وعده سرخرمن دادن به مردم نیستند.

ملت شریف ایران باید وضعیت بحرانی کرونا در کشور را درک کرده و برای مقابله با آن و کمک به مردم کم‌درآمد یا علی(ع) بگویند.

بخصوص از مالکین درخواست می‌شود حداقل اجاره فرودین ماه را از مستاجرین کم‌درآمد خود در واحدهای مسکونی و به‌ویژه تجاری که تعطیل بوده‌اند، نگیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن